Gå til innhold

Ønskelista mi til jul


J Naustdal
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da får man du noe ikke alle har.. Fått sluppet noe slikt ned i en vanlig bil så, ja da snakker vi lunsj. Kanskje dette hadde vært noe medi m3'n. :) Evt da ikke. :D

Hvor mye heter og slikt er de i denne a? Litt specs hadde vært artig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F1 motorene er vel bygd for å gå x antall KM og så bli øydelagte. Læreren min på GK mekaniske fag var veldig gla i F1, og han nevnte det at den mest opptimale motoren var den som hadde gått sund når dei paserte målstreken. Grunnen var at dei ville holde vekta nede, og derfor vart det begrensa kor mange KM dei motorene kunne gå...

Men ja, det hadde vert RÅTT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne informasjonen:

1987-versjonen:

Cylinder arrangement: In-line

Number of cylinders: 4

Aspiration: Turbocharged

Season of first appearance in F1: 1987

Displacement: 1500 cc

valves per cylinder: 4

Cams: 2

Power (approxiamately): 920 PS

Compression ratio: 7,500:1

Bore diameter: 89,200 mm

Stroke length: 60,000 mm

Fuel system: Bosch fuel injection

1988:

Cylinder arrangement: In-line

Number of cylinders: 4

Aspiration: Turbocharged

Season of first appearance in F1: 1988

Displacement: 1500 cc

valves per cylinder: 4

Cams: 2

Power (approxiamately): between 640 and 650 PS

Maximum rpm (approxiamately): 11800

Bore diameter: 89,200 mm

Stroke length: 60,000 mm

Ignition: Bosch

Fuel system: Bosch fuel injection

Men det sto også et annet sted at den kjørte med 1000hp i konkurranser, og opptil 1400hp i kvalifikasjonsrunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...