Gå til innhold

Lettmotorsykkel: vask, polering å service for høsten

///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da var det påtide å vaske og polere lettmotorsykkelen min nå før den blir satt bort for vintern.

Sykkelen ble restaurert i fjor vinter og har blitt lite brukt i sommer, men skal likevel foreta en skikkelig vask av den.

Og som vanlig med meg, så utarta vasken seg til mer enn bare vask og polering, nemlig å fikse de tingene jeg slurva med på slutten da jeg restaurerte den i fjor.. (da den nærma seg ferdig fikk jeg "hastverk" med å få den ferdig så siste finish ble ikke 100%, men den skal jeg ta nå)

Så da satte jeg først og fremst igang med å plukke noen deler av den så jeg kommer til i alle kriker og kroker, og første ærend før jeg begynte å vaske var å surre inn alle ledningene i ledningsnettet som ikke var så mye inni strømper og vulketape lengre..

Først så det slik ut:

Bilde936.jpg

Etter etter å ha surra inn ledningene i vulketape:

Bilde940.jpg

Litt deler:

Bilde937.jpg

Verkstedet: :lol:

Bilde939.jpg

(ja jeg vet jeg skrur inne i yttergangen hjemme i kjellern.. Var jo så kaldt i garagen... )

Så da kan man vel si jeg er igang, og selv om det ikke ble så sykt mye til vask i dag, så har jeg da i det minste ordnet opp i diverse ledninger som hang og slang og fiksa litt småting.

Senere skal motor og eksosanlegg samt noe smådetaljer ut for å lakkeres på nytt (ble ikke fornøyd da de ble lakket i fjor, grunnet hastverkarbeid, så nå skal det gjøres skikkelig)

For ikke å snakke om at den styggeste delen på hele sykkelen da jeg kjøpte den, nemlig eksosanlegget aldri ble lakket! Kom liksom aldri så langt. (tør ikke legge ut bilde som viser eksosen engang, det skjemmer hele sykkelen..!)

Flere oppdateringer i mårra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.mc-forumet.no

Ja, satt bare å venta på den, men det er dette vi blandt annet har bilder og annet deler av forum for.

Og jeg som sitter på bimmers hele dagen har ingen interesse av å melde meg inn på ett mc-forum kùn for å legge inn bilder og ferdig med det liksom, kommer ikke til å være der noe mer utover det såfall..

Og kan folk legge inn filmer og bilder om crazy arabers, modellbilene sine, RC/mini-Z bilene sine her, så syns jeg faktisk jeg og burde få lov å legge ut bilder av dette.

Takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.mc-forumet.no

Ja, satt bare å venta på den, men det er dette vi blandt annet har bilder og annet deler av forum for.

Og jeg som sitter på bimmers hele dagen har ingen interesse av å melde meg inn på ett mc-forum kùn for å legge inn bilder og ferdig med det liksom, kommer ikke til å være der noe mer utover det såfall..

Og kan folk legge inn filmer og bilder om crazy arabers, modellbilene sine, RC/mini-Z bilene sine her, så syns jeg faktisk jeg og burde få lov å legge ut bilder av dette.

Takk :wink:

Støtter den! Pen motorsykkel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har så sinnsykt mye igjen for å ta vare på slike eiendeler.

Da tenker jeg på lett mc, mc, båt og bil. :D

Hadde selv en aprilia 125ccm (2001) den ble sikkert vasket iaff 2 ganger i uka. Noe mindre er det pålangt nær ikke på bilen nå :)

Men jeg synes det er artig å vaske og polere, og kjøre rundt i det gliset :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1997 Yamaha sr 125

Pleier på sommeren å vaske den nesten hver kjøretur om det er pent vær, og av og til tar jeg en litt grundigere vask.

Skal det være, så skal det være som det heter.

I dag har jeg vel fått vaska store deler av sykkelen. (er så sykt mange kriker og kroker atte..!) så det tar tid skal man få det 100% rent og vel så det.

Så håper jeg på å få tid til å lakkert motoren iløpet av uka, men det får jeg se på, lange dager på skole for tiden.

Når det gjelder eksosanlegg så er det skikkelig oppbulket og stygt, frister å kjøpe nytt orginalt i chrome, men det koster 2200kr, så det tror jeg jeg dropper, for skal spare til 745 prosjektet som jeg setter skikkelig igang med til våren.

Har ikke vært nøye med bilder, men skal legge ut ett par iløpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra slaktinga:

Bilde946.jpg

Bilde945.jpg

Bilde947.jpg

Og ser dere på bildene, så skjønner dere hva jeg mener med at det var hastverkslakkering/dårlig lakkert av meg!

Gjorde ikke skikkelig grunnarbeide heller egentlig, ville bare ha sykkelen ferdig den gang og gjensto bare motor for å få den kjørbar igjen, så da gikk det fort i svingene, og det er dette jeg skal rette opp i i år :wink:

(sykkelen ble jo stakkarslig liten nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...