Gjest Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Har nylig vært å henta meg en 528iA E39, men synes at den går altfor dårlig... testa 0-100, noe som gikk unna på ca 11/12 sekunder.. i tillegg sliter den i bakker, om jeg setter på cruise i 5 gir så girer den alltid ned til 4 eller 3 for å klare å holde farta... Noen som vil komme med forslag/erfaring? Motor går strøkent på tomgang, og høres MEGET bra ut... skjønner ikke noe av dette... rykker heller aldri når kjører.. kanskje littegrann på full gass over 4000 omdreininger! håper på litt hjelp her;)
2mMy Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 hmm.. det er vel ytelsene til en 520 omtrent.. sikker på at den ikke er i nødmodus eller noe da?
Gjest Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Hmm.. da tror jeg den hadde gått enda dårligere.. men det kan hende da...
Gjest Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Det føles ca ut som 520`en jeg hadde.. litt seigere enn den... merklie saker!
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Effekttap over 4000 rpm, gir ikke det litt mistanke om trøbbel med luftmengdemåleren?
Gjest Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 hmmm.. ja det er et poeng.. har bestilt time hos BMW Ålesund så de skal få gå over den der.. Men mottar gjerne innspill her altså.. fikk ikke time før den 21 der
Deep Dish Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Kan være en tett dyse.. Opplevde dette på min bil, gikk dårligere og dårligere, kjøpte en liten flaske (15ml) dyserens på Mekonomen og helte den i bensintanken.. Etter halvkjørt tank ble bilen så god som ny.. Dette er bare ett forslag, kan jo sikkert være 100 andre ting... Så i stedet for å prøve ut alt av forslag du får her, er det nok raskere å dra på ett verksted å få tatt en diagnose av bilen..! EDIT: Opps, leste ikke det siste innlegget ditt.!!
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Kan være en tett dyse.. Opplevde dette på min bil, gikk dårligere og dårligere, kjøpte en liten flaske (15ml) dyserens på Mekonomen og helte den i bensintanken.. Etter halvkjørt tank ble bilen så god som ny..Dette er bare ett forslag, kan jo sikkert være 100 andre ting... Så i stedet for å prøve ut alt av forslag du får her, er det nok raskere å dra på ett verksted å få tatt en diagnose av bilen..! EDIT: Opps, leste ikke det siste innlegget ditt.!! Enig med Deep Dish, hatt god erfaring med dyserens på diffuse motor problemer jeg også. Det er ihvertfall greit å få gjort uansett.
aloebiz.net Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Kam eller veivakselsensor holder jeg en knapp på.. Hadde veldig like symtomer på min 523iA. Ta en diagnosetest på den...
Gjest Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Har time den 21. desember, så da får vi se:) herlig bil eller vertfall=)
Richie85 Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Kjøpte du ikke denne bilen nylig hos et selskap...? Da har du vel noen form for garanti hvor de dekker litt..?
Gjest Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 De nekter for at det er noe galt med motoren.. men det finner jeg ut når jeg har sjekka det hos BMW.. jeg VET at det er noe galt. Er ikke sikkert det er mye galt, men noe er det iallefall!
Richie85 Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Ikke gi deg, kjør en beinhard NAF test av bilen og sleng papiret i ansiktet på dem... da har de ikke så mye de skal ha sagt..
aloebiz.net Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Eller ta med en av de på tur.. Ta en aksellerasjonstest på 0-100 med stoppeklokke og ha fabrikktallene for 0-100 med deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå