Energetic Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Det er sannsynligvis ikke luftmengdemåler for den virker bare på lavere turtall. På høyere turtall bruker motoren lamdaene for å justere bensinmengde. Vanos slår inn på ca 4500 rpm så det er muligens noe med den. Men mest sannsynlig er det veivaksel eller kamakselsensor. Holder en knapp på kamakselsensor siden den går fint på lavere turtall. Hvis den ikke virker vil nok ikke Vanos slå inn heller.
aloebiz.net Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Ta en kikk på denne tråden jeg startet for en stund siden da jeg hadde feil på veivakselsensoren min.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=19634 Jeg måtte bytte både kam og veivakselsensor før den ble bra igjen
Kjell Z3 Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Hadde omtrent samme symptomer, det var kamakselsensor.
Aleks Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 hvis du har kjøpt bilen har du garanti i 3 mnd etter på.. og tror d er gratis med en garanti utløpstest.. er ikkje helt sikkert..
Gjest Skrevet Desember 21, 2006 Skrevet Desember 21, 2006 Heisann! etter diagnose: Veivakselgiver defekt Feil på hjulsensor h side. slakke i ss-kuler h. og v. side bak Det var manglene mine.. har fått en pris på 7000 inkl montering - er det en grei pris?
? Skrevet Desember 21, 2006 Skrevet Desember 21, 2006 kjøpt hos forhandler med 3 måneders bruktbilgaranti? isåfall, det gjelder vel ikke elektriske feil?
aloebiz.net Skrevet Desember 21, 2006 Skrevet Desember 21, 2006 hvorfor skulle det ikke gjelde elektriske feil? Fettern min kjøpte en 318i 1996 modell og den gikk toppakninga på.. de skifta den gratis.... ikke det at det er så veldig elektrisk, men læll
Gjest Skrevet Desember 21, 2006 Skrevet Desember 21, 2006 Jeg har ikke noe garanti, dette står i kontrakten pga jeg kjøpte bilen en god del under listepris... men er veldig fornøyd.. bilen er strøken om et par uker nå!!
Richie85 Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Så lenge disse feilene ikke står oppført i kontrakten, gjelder jo kjøpsloven om feil og mangler osv osv..?
Ole-Magne Skrevet Desember 24, 2006 Skrevet Desember 24, 2006 synes dette var en fin pris da... håper bilen blir bra etter dette, si i fra når du får skiftet dette å om det blir bra. Når har du fått time?
Gjest Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 En stund siden vi pratet her, men kan si at bilen er nå ferdig hos brages i ålesund.. skal hente den i morra, og da får vi se om den går slik den skal=) Håper og tror da det;)
Gjest Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Det var kamakselsensoren som var defekt.. alt er fikset og i topp stand nå bilen går meget bra og jeg er storfornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå