Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en m20b27 som jeg skal montere 3.5l luftmengdemåler og dyser på. Har hørt om flere på nettet som har gjort dette, men er det egentlig vits å montere 3.5l lmm på den orginale belgen som sitter der. Da vil det jo bli en innsnevring der uansett. Får vel ikke så mye mer luft da? Hvis belgen byttes ut skjønner jeg at det har en effekt, men er det noen som vet hva slags belg som kan settes inn da? Har 3.5l gasspjeld også, men denne mangler jo tilkobling til kaldstart og tomgangsreg. som sitter på det orginale spjeldet? Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Kan noe av dette strupes slik at jeg ikke trenger å koble det til?

Setter pris på all hjelp og tips

På forhånd takk!

Skrevet

Har ikke så enormt med peiling på dette, men jeg kan jo fortelle det jeg vet. Luftmengdemåleren er den største hindringen i luftinntaket. Dette er på grunn av spjeldet. Lmm'n til 3,5 motoren er større og har derfor litt mindre motstand, men også denne har et spjeld. Det finnes ett alternativ, nemlig en såkalt luftmassemåler. Dette er ett i bunn å grunn ett rør med en motstandstråd i midten. Det sendes strøm igjennom tråden som blir varm og lufta som går igjennom røret kjøler ned tråden. Kombinert med temperatufølere på inntakslufta og tråden beregner luftmassemåleren hvor mye luft motoren får. Denne gir mye mindre motstand og kjappere motorrespons.

Signalene fra disse går ikke overens med BMW's motorstyringssystem, men jeg har sett at enkelte nettsteder selger ferdige sett med en konverter som omgjør signalene.(Dyrt selvfølgelig)

Når det gjelder gasspjeldet, så selges det mange snedige løsninger. Det dyreste( og beste) er hele inntak med separate spjeld. Du får også glidespjeld, som ikke har selve spjeldet midt i røret. Lykke til

Skrevet

"Når det gjelder gasspjeldet, så selges det mange snedige løsninger. Det dyreste( og beste) er hele inntak med separate spjeld. Du får også glidespjeld, som ikke har selve spjeldet midt i røret. "

Har du noe link til dette gassspjeldet e30forever? Virker jo veldig interessant. Er jo fra insuget kreftene kommer fra, så greit å rydde vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...