gravity- Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Min bil stopper når jeg trykker inn bremsen for full stopp, når bilen er kald. Bavaria sa at dette skyldes defekt SYKLONFILTER. Noen som har en url hvor jeg kan lese/se litt mer ang. dette filteret? Kostnad på kr. 3200,- for arbeid og deler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 fant dette på Google: Zyklonfilter ist ein Ölabscheider, der über einen mini-Luftzyklon das Öl in der Kurbelgehäuseentlüftungsluft abscheidet und über den bei Dir gerissenen Schlauch wieder der Ölwanne zuführt. In dem Teil sitzt auch eine Membran, die federbelastet für den richtigen Unterdruck im Kurbelgehäuse sorgt (der von Dir erkannte Druckregler). Ser ut som en olje-skiller som fjerner olje i motorblokklufta og fører det tilbake til oljepanna ser det ut som. Fant ikke noe på "syklonfilter BMW",da fant jeg alt om støvsugerposer og BMWer som var ødelagt av orkan..) så prøvde Zyklonfilter i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gravity- Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2006 Ok. Bavaria sa at dette filteret sugder inn falsk luft.. Men hvis det har noe med olje å gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Ser ut som du har problem som den bilen fra det forumet jeg fant sitatet på. Blir feil trykk i motorblokka sikkert, blir vel som å kjøre uten oljepinne (prøv det, så skjønner du hva jeg mener, gjorde det en gang etter kona hadde skjekket oljen. Hun tredde oljepeileren tilbake VED SIDEN AV den stussen. Trodde bilen gikk på 2 sylindre) Virker som det syklonfilteret forhindrer olje å fordampe ut av motorblokka. Aner egetlig ikke jeg, aldri hørt om det før nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå