Råtassen Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Kjøpte meg brukt forsterker på finn som jeg monterte i går på min pioneer basser 800W, 400W rms. Forsterkeren er en 1500 W max og 700W rms monoblock. Samme hvordan jeg justerer denne forsterkeren så bare knitrer det så slutter den å fungere hvis jeg spiller på høyt volum. Men hvis jeg skrur ned volumet så det ikke er så mye lyd i standardhøytalerne i bilen, så kan jeg kjøre forsterkeren på full gain og justere som jeg vil å den dundrer som bare det, men da hører jeg ikke annet enn bassern. Hva kan være årsaken til dette? trodde ikke volumet fra spilleren hadde noe å si på forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 jo høyere du skrur volumet på spilleren din jo høyere blir jo bassen... ser att forsterkeren din er sterkere enn subben din.. vær forsiktig så du ikke sprenger ellementet... hvis du har koblet feil på forsterkeren "kutter" den ved høyere volum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Råtassen Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2006 har prøvd øg brokoble å trikse men får det ikke til å fungere. Jeg har bass i massevis, men jeg vil spille høyere på de andre høytalerne samtidig for nå overdøver bassen allt. før hadde jeg en mye dårligere forsterker og da fungerte allt, da kunne jeg skru volumet opp til det begynte å skurre i høytalerne samtidig som bassern fungerte, men med den nye forsterkeren så kan jeg ikke skru opp lyden selv om jeg har gain og V på 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Blir den varm når du skrur på mere volum? Forsterkern altså? Vist den blir det så kan det hende du kjører den på feil OHM styrke, da vil den kutte på grun av f.eks varme. Men forsterkern driver jo mere en suben, så du kan sikkert ikke ha full gain på fult volum da seff. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Råtassen Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2006 mulig... det skal jeg sjekke. Hvordan får man endra på OHM da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 jeg har akkurat samme problemet med min forsterker som jeg kjøpte ny av bilradiospesialisten. funker greit opp til ca 30i volum(går til60) og over 30 dabber subbene av mer og mer. funket som fy til å begynne med men nå i forrige uke begynte den å tulle. nå har jeg kobla alt på en 2000w forsterker å alt funker flott men hadde vært kjekt å fått bruke forsterkeren til frontsettene. så hadde vært kjekt å funnet ut av problemet før jeg knuser den å kjøper ny:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Hvor mange spoler er det på suben, og hvor mye ohm er det på hver spole? Og hvilken forsterker hadde du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Råtassen Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2006 aner ikke det med spoler men her er linken til bassern http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html Dette er spesifikasjonene på forsterkeren Klasse D Monoblokk fra SPL Audio. 2006 Modellen fra SPL Audio Rimlig, men kraftig monoblokk Passer til å drive alt av mellomstore subwoofere fra 10-15". 700Watt RMS @ 2ohm. Spesifikasjon Forsterker Bodas400 1 Kanals forsterker 4 Ohms Max power output @ 0,0003 T.H.D ? 1500W 2 Ohms RMS Output @ 0,0003 T.H.D ? 700W @13.8Volt 4 Ohms RMS Output @ 0,0003 T.H.D ? 400W @13.8Volt Low Pass Filter ? 50Hz ? 250Hz Effciency: 75% Thermal, Overload short Protection Fuse rating: 60Amp Dimenson (L x W x H): 360mm x 188mm x 46mm Takker for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Snålt, er da bare en måte å koble den suben til forsterkern på å det er å sette suben fra + til + på forsterker og det samme for minus . Men bare så du vet det så spiller ikke den forsterkern mere en 400watt rms når du bruker den suben, pga att den suben er på 4ohm. Men hadde klaget på forsterkern om jeg hadde vert det, eller eventuelt prøve en anen cd-spiller, kan da seff være en linje utgang fra spillern som er litt gåen. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Råtassen Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har brukt den cd spilleren på forrige forsterkeren og da fungerte allt perfekt . Men jeg får bare prøve å bytte litt for å se. signalkablen er sånn billigdrit fra biltema så det kan jo også ha noe å si kanskje. takk for all hjelp hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Desember 15, 2006 Share Skrevet Desember 15, 2006 Hadde sikkert ikke skadet å bytte de heller nei kansje , biltema er litt dårlig på kvalitet på bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå