Gå til innhold

startsperre prob. haster!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når eg var på vei til jobb skulle eg rett inom en besinstasjon og handle noke og når eg kom ut igjen ville ikje bilen starte. aldri hatt problemer med det tidligere. etter masse feilsøking kom eg over en svart boks der med rattstammen som står defa på med tre kontakter med masse ledninger. dro ut den med 8 ledninger og satt den god i igjen og så plutslig startet den og gikk normalt.

seinare på dagen dukket samme problem opp. så tok eg av teipen på ledningene fra den kontakten med 8 ledninger og oppdaget at det bare var 2 ledninger som førte videre fra boksen, resten var kappet, og tre av di var koblet sammen i en klemhylse?

fikk start på bilen helt plutslig etter å ha rota litt i ledningene, uten at eg vet ka eg gjorde. så kjørte eg et stykke og parkerte. starta opp 1 time etter og den gikk helt fint kjørte 5 min og så stoppet. kvarter etter ville den ikje starte får fremdeles ikje start?

noen som vet ka som må gjøres? kofor tre ledninger var koblet sammen? bilen er en orginal 325i e30

Skrevet

Du må sjekke at ledningene som er klemt i sammen har god forbindelse. Anbefaler deg og lodde disse ilag slik de er idag. Brukes mye "strømtyver" når det monteres inn alarm i biler, er lettvint, men er noe dritt når det har vært i bruk i noen år. Da går lederene av, og du får slike problemer!

Skrevet

prøvde å kutte litt av ledningene og ta på ny klemhylse men skjer ingenting. ka e di to ledningene som bare ligger laust? noen som har en enkel måte på å koble ut hele defa boksen? eler vet om en plass d gjøres rimelig

Skrevet

eg kan demontere den alarmboksen din, og gjøre at den starter.. må bare hive ut hele alarm boksen, og kople sammen di 2 ledningene til starteren. dem tynne er til div følere.. dem tykke er til starter..

Skrevet

Er det en defa alarm boks du har? Isåfall så er det en kontakt som er helt til venstre på boksen( er ikke helt sikker på plassering) som har 3 ledninger inn, husker ikke fargene, men en er rød ivertfall. Ganske tykke ledninger. Koble i sammen de ledningene på hver side av kontakten, (stikk en ledningsbit inn i kontakten på hver side) slik at det blir kontakt mellom lederene!!

Skrevet

er ingen kontakt med 3 ledninger. er til sammen 3 kontakter: en med 6 tynne ledninger helt til venstre og en med 12 lit tykkere i midten og til høyre en med 8 i samme str som di 12

Skrevet

ringte bilradiospes der sa di at defa alarmene bare kutta strøm til starteren. men startaren går jo rundt. målte med multimeter at det ikje kom strøm til bensin pumpa. rele og sikring helt fin. ka kan ver galt? er tenning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...