Gå til innhold

Startproblemer m20b20? tikking i m30b35 motor.. hjeeelp??

mk325i
 Share

Anbefalte innlegg

heihei.. Jeg har en bmw e30 86' med m20b20 motor som ikke starter. Først begynte det med at den stoppet under kjøring, men fikk alltid startet den igjen etter en liten stund. Men plutselig var det slutt, og bilen ville ikke starte. Fant ut at bensinpumpa ikke gikk. Viste seg at ikke kom strøm til sikringsboksen. Så kopla bare strøm rett på der så gikk bensinpumpa og bilen starta. Men dagen etter så starter ikke bilen lenger, selvom bensin pumpa går??? noen som kan hjelpe meg? er kanskje styreenheten ødelagt? Har brukt mye starthjelp i det siste, kan det ha tatt knekken på styreenheten?

Og lurer også på om tynn eller tykk olje lønner seg på m30b35 som tikker i ventilene?

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nok risikere at motorstyringa kansje er gåen. en kompis av meg med en 320E36 ga starthjelp til en mann og han svidde styringa. heldigvis er jo onkelen hans sjef for bmwspesialisten.

Men på 305literen er det nok kansje lurt å bruke en litt tykk olje hvis du har mye ventiltikking. har ikke skrudd så mye på de motorene så er ikke sikker på om det er justerbare ventiler på den motoren men hvet at ventilløfterne er forbruksvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...