Gå til innhold

Forsrikring, 318is

Xander
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er det igjen tid for meg og min ufattelige interesse for 318is som er klar for å lufte litt spørsmål igjen.

Det enkle spørsmålet mitt er; Hva betaler folket for forsrikringen sin, hvilen type forsikring (kasko, delkasko, ansvar osv) har dere - og hvor?

Fikk tilbud om 21 000kr årlig med 16 000km kjørelengde, 50% bonus og full kasko. Dyrt? Betalte 6000kr på forrige bilen med 70%. (Lavere bonus, gjett hva som har skjedd? :P)

Tusen takk for svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Tror du skal bytte forsikringsselskap.. Må være noe galt der i gården..

Testet med Gjensidige? Dem har en kalkulator på nettet (jeg håper det ikke er gjensidige du fikk dette tilbudet av :? )

Det med å sjekke med hva folk har av forsikring, er egentlig nytteløst. For... det er så ufattelig mange faktorer som spiller inn for å bestemme -din- pris. Den ferdige prisen, får du når du sitter hos en kunderådgiver hos det gitte selskapet du sjekker hos, og får prisen der og da.

Sjekk med Gjensidige på nettet du, så får du en pekepinne.

Som et eksempel (men som ikke kan sammenliknes med deg, pga vi er ikke like gamle sikkert, er forskjellig bil, bor ikke samme sted, osv osv osv), så får jeg på en E46 323i 170hk ca 13500,- i fullkasko med 12 000km i året. jeg er 22 år, og har ikke hatt forsikring før. Dvs, jeg starter på 20%.

Håper noe av dette hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei når jeg hadde min gamle 318i betalte jeg 8 tusen med 80% bonus full kasko! kjørelenge er jeg ikke sikker på!

men når jeg forsikret min nyinnkjøpte IS så kostet det bare 4 tusen :o ikke spørr meg hvorfor! men var vannvittig bilig syns jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ChrZZ - sjekk Gjensidige.

Da jeg kjøpte 325en flyttet jeg huset og den andre bilen over til Gjensidige som gav det klart beste tilbudet. -92 325iA, 50% bonus, delkasko, 16k. Betaler rett i underkant av 4000. Det synes jeg absolutt er til å leve med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig, veldig fint ut. Takk til dere som tok dere tiden med å svare. =)

Saken nå da blir jo først å kjøpe bilen, også forhandle med Gjensidige f.eks.

Dealen er jo at bilen skal stå i min fars navn, med meg som deleier den tiden jeg har full kasko.

Planen var og få igjennom en liten avtale der vi overfører alle våre bilforsikringer, innbo og husforsikring samt livsforsikring, mot en god pris og at vi får beholde den opprinnelige bonusen på 70% hos forrige selskap - før ulykken.

Dette har fungert en gang tidligere der startbonusen var 20%, og de tilbød 50% mot at vi forsikret hos dem...

Høres gjennomførbart ut? Jeg rapporterer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 93 modell 318is.Skulle jeg hatt den på mitt eget navn hadde det kommet på 21000kr. Snakka med en i familien som jobba i bank med forsikring,men de var ikke interessert i å ha en 18 år gammel gutt i en sånn Bmw!??

Så nå står den med 80% bonus full kasko og fri kjørelengde for 10K ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...