icc Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Morn! I dag skulle jeg starte opp biln og kjøre på butikken. Selvfølgelig gikk jo ikke dette helt som planlagt. Biln begynnte å lage merkelige lyder, eller gå ujevnt om du vil. Jeg sprang på mekk for å kjøpe ny tennplugger, bytta alle pluggene. Men enda går biln ujevn og av å til kan det være litt lav smelling i potta. Ellers så ryker det veldig mye av eksosen når jeg kjører. Det skal også nevnes at jeg merker ikke noe forskjell om jeg trekker ut pluggkabelen på sylinder 4. Jeg har sjekket at det er tenning på alle seks, men virker som den er litt svakere på sylinder 4. Hadde jo tenkt å kjøre hjem til jul i morgen, tror dere det er trygt å kjøre eller havarer hele greia? noen tips? Har også lagt merke til at noen av ventilene tikkere hardere (mer lyd) enn før. Biln har jo bare gått 380 000... noen som har noen tips å komme med?
Padi Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Hmmm Det kan jo være at plugledningen på sylinder fire har en større motstand. mener at jeg har lest og hørt at BMW har 25k Ohm som maxverdi(rotor,pluggkabel,plugghette). Høyere motstand gir svakere gnist. Den totale må ikke være over 25k .du kan ha 25k i pluggkablene,men da må det være 0k i rotor coil noe som ikke er normalt.Har hørt at det er normalt med ca 12k i en japsebil og ca 8 i en tysk bil.Men du har også de som har kobberkjerne (MB,VAG,BMW f.eks) som har full igjennomgang,men har f.eks 5k i plugghetter.Er det motstand i hetter så pleier det å stå på hvor mye. Men det kan også være overslag fra plugghete over til jord.Du kan gjøre inn en mørk plass også prøve og se etter om du ser gnisten som hopper ut... Håper dette rotet hjelper deg hehe
icc Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 hmm... pluggkabelene sitter ikke helt tight på alle pluggene. Kan være som du sier at det er pluggkablene som er dårlig. Men når jeg tenker på tikkingen så tenker jeg at det kan være kammen som har gått sitt... kan det være skadelig å kjøre 20mil med dette problemet?
Padi Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 jeg hadde en e30 323i som var lat som et esel og begynte og tikke.Det som jeg gjorde da var og ta av toppdekselet på maskinen og så på løfterne.på 323 skal de løfte 7,2mm mens hos meg var selve løftene slitt ca 2mm og kammen ca 1,5 mm så da var det ikke mye igjen.jeg skiftet alt og da gikk den som ei kule etterpå NÅR DET GJELDER OM Å KJØRE HJEM....For som det var hos meg så var slitebelegget på løfterne løse og ramlet av når jeg demonterte alt, så det var bare snakk om tid før jeg hadde havaret. Men vist du tar av toppdekselet og kjenner med en finger om du kjenner noe slitekant på kammen/løfterne.Vist du ikke kjenner noe så hadde jeg skiftet pluggledningene også bare kjørt hjem.
icc Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 har hatt toppdekselet av å justert ventilene i sommer.. hvor akkurat er det jeg skal kjenne slipekanten? Der løfterne går på kammen? :S
Sunspec Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Jeg ville abssolutt ikke ha kjørt med dette før jeg hadde fått fikset det. Det høres ut som Sylinder nr 4 ikke tenner. Kanskje ledning eller fordelerlokk som ikke er bra?
icc Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 Jeg ville abssolutt ikke ha kjørt med dette før jeg hadde fått fikset det. Det høres ut som Sylinder nr 4 ikke tenner. Kanskje ledning eller fordelerlokk som ikke er bra? Har hatt tennpluggen ute å starta og sett at det er liv i den. Virker som tenninga funker som den skal Kan være at det er dårlig kontakt mellom plugg og kabel, eller fordelerlokk og kabel?
Bimern Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Hvis røyken ut potta di er hvit, er det nok god sjangs for at toppankninga di har røket. kom STORE mengder hvit røyk ut av min da pakninga røyk ihvertfall
Sunspec Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Ja, sjekk alle koblingspunktene. Se om du får gnist på pluggen
icc Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 ja skal gjøre det.. sataser på at det ikke er toppen Vet toppakninga mi er litt dårlig men er ikke gått, altså ikke hvit røyk, olje/bensin røyk ^^
icc Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 Takk for alle svar, fant problemet til slutt med tips fra en kompis. Det viste seg å være en knekt vippearm i toppen Regner med det ikke blir mye kjøring hjem til jul på meg
Bimmerlars Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Takk for alle svar, fant problemet til slutt med tips fra en kompis. Det viste seg å være en knekt vippearm i toppen Regner med det ikke blir mye kjøring hjem til jul på meg Var det jeg trodde, da du nevnte mer ventilklakking. Hvilken cyl er den knekt på?
Bmwfanatic Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 veldig vanlig problem desverre, da er gjerne dette kombinert med att kammen din er dårlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå