Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Skal slipe av lakken på et par liktlister, men vet ikke hvordan jeg skal gå fram.

Har kjøpt meg våtslipepapir 1000c i dag, er det ok?

Må nok ha noen råd ja.. hehe

Skrevet

P1000 funker helt fint hvis du bare skal slipe ned lakk pent, ikkje bruk noe grovere enn 1000, du kan bruke 500 tørt, men da må det tas med maskin for å få samme resultat! men ta 1000, grovere enn det lager bare masse ripper som ses enten med en gang du har lakka, eller så kommer det fram når allt av løsemidler har fordampet ut av lakken, og da siger lakken ned i sliperipene, sånn at man ser de!

Skrevet

Det er enkelt og greit et sett lyktlister til E36. De har stått på en grønn bil, nå skal de stå på min røde, ergo, de bør få annen farge. Jeg ville tro at jeg skulle slope vekk all eksisterende lakk, eller er ikke det nødvendig? hmm..

Kan vel ta et bilde av listene også, men det blir i tilfelle ikke før i mårra.

Skrevet

du trenger ikkje slipe vekk all eksisterende lakk nei, du sliper de bare ned sånn at grunninga får godt feste..slip tørt med P240 eller no! deretter bare primer du de, og da vannsliper du de med P1000 så lakker du den i bilens farge! fargekoden på bilen din finner du på ett klistremerke fremre venstre dempertårn tenker e !

Skrevet
du trenger ikkje slipe vekk all eksisterende lakk nei, du sliper de bare ned sånn at grunninga får godt feste..slip tørt med P240 eller no! deretter bare primer du de, og da vannsliper du de med P1000 så lakker du den i bilens farge! fargekoden på bilen din finner du på ett klistremerke fremre venstre dempertårn tenker e !

Vannslipe etter grunninga? nei, nå ble jeg bare forvirra.. Skal jeg bruke vanlig sandpapir til å slipe vekk den gamle lakken?

Kan ikke noen som kan slikt skrive en liten DIY om emnet kansje?

Skrevet

mhm, du sliper først med si P400 på maskin, så etter du har tatt med maskinen og slipt vekk eksisterende lakk så sprayer du på grunning, og etter grunninga da sliper du med våtslipepapir ja, for å få en helt glatt og fin overflate! og da er de klare for selve lakken!

Skrevet

Trenger ikke slipe bort all lakk da, er listene pene egehele, og du kun trenger ny farge holder det å matte de ned med en matteklut, og lakkere oppå..

Så lenge underlaget er bra, holder det å matte det ned, kan også bruke noe som heter sleifix( ikke riktig stavelse) ha på det på en matteklut, og "slip" det med rikelig vann.

Slip til listene har fått en matt overflate over det hele, deretter kan du lakkere de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...