Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen hakker å nykker litt når jeg kjører med konstant fart/turtall.. Men når jeg gir litt gass, med jevnt pådrag så går den helt jevnt å fint..

Motoren reagerer med nykking og hakking ved brå forandringer på gasspedalen.. Og nå nylig har jeg også opplevd plutselig tenningskutt.. oppleves ca som når turtallsperra slår inn.. disse "tenningskuttene" forekommer helt uten noe system, også på lav omdreining..

Pluggene er helt nye..

Noen som har peiling/erfaring med lignende symptomer???

Skrevet

Har desverre ingen løsning på dette men har samme problemet, og jeg har byttet omtren alt det går an å bytte der. grrrrrr, dyrt å frustrerende. er veldig interessert i sva på dette jeg også!!

Skrevet

kan vær falskluft..

prøv å ta startgass og spray rundt "belgen" øker dn på turtallet da er den sprokken, var slik på min til jeg byttet.. min nøkker når jeg bremser på gira, men det er ikke no jeg legger merke til og vet affal ikke va d er:P any1?:P

Skrevet

Jeg har også problemer med at bilen er tung å starte når den er lunken/varm.. Men den starter helt fint når den er helt kald..

Har prøvd med startgass.. men fant ikke noe tydelig sprekk..

Noen som har erfaring med kaldstart funksjonen på insprøytet?? regner med den styres av en tempratur sensor.. noen som har peiling hvor den sitter??

Skrevet

Ja jeg åpnet nettop fordeleren.. å det såg noe slitt ut.. så jeg får prøve å bytte lokk å rotor å se hva som skjer..

Men det at bilen er vanskelig å starte når den er lunken/varm, får jeg ikke helt til å stemme med fordelerlokk og rotor..Den starter hver gang men jeg må barre kinne lenge 2-3 ganger før den kommer.. Når den er kald starter den med en gang.. Noen som har noen peiling/erfaring hva delt kan være??

Skrevet
combatkit

Hvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de?

har du følere på kassen? på min Getr.260 kasse, er det 2 følere, på den siden som starteren sitter. vet at når en av dem blir dårlig og ryker, da starter ikke bilen, og dauer når den er varm.. føleren på veiv aner eg ikke hva den gjør :oops:

Skrevet

bilen får jo mer bensin når den er kald og når den da blir varm skal den jo ha mindre, så hvis du får for mye bensin så kan den være treg og starte-.

Skrevet
combatkit

Hvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de?

har du følere på kassen? på min Getr.260 kasse, er det 2 følere, på den siden som starteren sitter. vet at når en av dem blir dårlig og ryker, da starter ikke bilen, og dauer når den er varm.. føleren på veiv aner eg ikke hva den gjør :oops:

tror det er 86-87mod som har de følerene du snakker om. han har vel 88mod som skal være uten, om jeg ikke tar helt feil :roll:

Skrevet

før sein 88 har girkasse følere,men det enten virker eller virker ikke, følern på reimhjulet fremme før 88-90 er der for og telle km til oil service(inspection) altså check funksjonen din. om du har en kompis med samme bil så spør pent om du kan få prøve lmm'en hans. disse kan trøbble litt. tenningen på m20 b25 er flat,(ikke justerbar)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...