sandvike Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Bilen hakker å nykker litt når jeg kjører med konstant fart/turtall.. Men når jeg gir litt gass, med jevnt pådrag så går den helt jevnt å fint.. Motoren reagerer med nykking og hakking ved brå forandringer på gasspedalen.. Og nå nylig har jeg også opplevd plutselig tenningskutt.. oppleves ca som når turtallsperra slår inn.. disse "tenningskuttene" forekommer helt uten noe system, også på lav omdreining.. Pluggene er helt nye.. Noen som har peiling/erfaring med lignende symptomer???
eidarj Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Har desverre ingen løsning på dette men har samme problemet, og jeg har byttet omtren alt det går an å bytte der. grrrrrr, dyrt å frustrerende. er veldig interessert i sva på dette jeg også!!
Nygaard Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 kan vær falskluft.. prøv å ta startgass og spray rundt "belgen" øker dn på turtallet da er den sprokken, var slik på min til jeg byttet.. min nøkker når jeg bremser på gira, men det er ikke no jeg legger merke til og vet affal ikke va d er:P any1?
sandvike Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Skrevet Desember 17, 2006 Jeg har også problemer med at bilen er tung å starte når den er lunken/varm.. Men den starter helt fint når den er helt kald.. Har prøvd med startgass.. men fant ikke noe tydelig sprekk.. Noen som har erfaring med kaldstart funksjonen på insprøytet?? regner med den styres av en tempratur sensor.. noen som har peiling hvor den sitter??
D.Toft Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 følerene på kassen som kan være dårlig? føleren på veiven i framkant?
sandvike Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Skrevet Desember 17, 2006 combatkit Hvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de?
fatboy Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 rotor og fordeler lokket, har du prøvd og gjøre rent/nytt det? kan bli mye nøkking og greier pga d.
sandvike Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Skrevet Desember 17, 2006 Ja jeg åpnet nettop fordeleren.. å det såg noe slitt ut.. så jeg får prøve å bytte lokk å rotor å se hva som skjer.. Men det at bilen er vanskelig å starte når den er lunken/varm, får jeg ikke helt til å stemme med fordelerlokk og rotor..Den starter hver gang men jeg må barre kinne lenge 2-3 ganger før den kommer.. Når den er kald starter den med en gang.. Noen som har noen peiling/erfaring hva delt kan være??
fatboy Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 co'en kan ha noe med det og gjøre, var hvertfall det på min, hadde for tjukk blanding.
D.Toft Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 combatkitHvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de? har du følere på kassen? på min Getr.260 kasse, er det 2 følere, på den siden som starteren sitter. vet at når en av dem blir dårlig og ryker, da starter ikke bilen, og dauer når den er varm.. føleren på veiv aner eg ikke hva den gjør
fatboy Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 bilen får jo mer bensin når den er kald og når den da blir varm skal den jo ha mindre, så hvis du får for mye bensin så kan den være treg og starte-.
Toro Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 combatkitHvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de? har du følere på kassen? på min Getr.260 kasse, er det 2 følere, på den siden som starteren sitter. vet at når en av dem blir dårlig og ryker, da starter ikke bilen, og dauer når den er varm.. føleren på veiv aner eg ikke hva den gjør tror det er 86-87mod som har de følerene du snakker om. han har vel 88mod som skal være uten, om jeg ikke tar helt feil
325ti Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 før sein 88 har girkasse følere,men det enten virker eller virker ikke, følern på reimhjulet fremme før 88-90 er der for og telle km til oil service(inspection) altså check funksjonen din. om du har en kompis med samme bil så spør pent om du kan få prøve lmm'en hans. disse kan trøbble litt. tenningen på m20 b25 er flat,(ikke justerbar)
Eaglehrt Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 hadde AKKURAT samme problemet, skiftet plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk.. bilen ble bedre og kjøre enn noen gang =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå