sandvike Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Skrevet Desember 20, 2006 Hei folkens.. Jeg byttet i dag fordeler lokk å rotor men har akkuratt samme problemet. Så da er det stort sett plugg ledningene som gjenstår.. Er det noen som har peil hvor jeg kan få tak i billige kabler?? Jeg skjekka GS bildeler.. men der kosta uorg. 1700kr for et sett.. noen som har peiling hvor jeg kan få tak i goe/billige kabler?? Noen som har erfaring med tenningsfusk som følge av dårlige kabler?? Hva er i såfall vanlige symptomer på dette??
325ti Skrevet Desember 21, 2006 Skrevet Desember 21, 2006 om du måler motstanden i kablene dine finner du ut om de virker eller fusker. ohm meter og en pin i hver ende. skal ligge på rundt 900-1200 ohm mener jeg på
sandvike Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Skrevet Desember 24, 2006 Jeg kjøpte et nytt sett pluggkabler på bilexstra som skulle være til e30 325i, men disse hadde for små hylser så jeg fikk aldri prøvd dem.. men jeg målte motstanden i en av de nye kablene Vs. den samme av de gamle kablene.. den gamle kabelen var 2400 Ohm og den nye var 3750 Ohm.. Noen som kan forklare logikken i det, at det var mindre motstand i den gamle enn den nye.. Nytt sett med kabler koster 2100kr så jeg skulle likt å vist om det er kablene som er gåen, før jeg blekker to lapper..
Obben Skrevet Desember 24, 2006 Skrevet Desember 24, 2006 sensorane styrer tenninga og gir triggersignal til hjernen og koilen.. kontakten til dei sitter rett under innsuget...ein grå og ein svart med 3 pinner... tappen i svinghjulet som desse følerane skal registrere veivens posisjon kan være deff... sensor kan være full av dritt eller så enkelt at det er irret i kontakter... når bilen jukser kan du måle på pluss og minusen på koilen og se om du har jen spenning eller om den jukser i takt med spenningsfalla....
gbraen Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Kan ikke være lett å reparere bil etter alle rare gjettinger på dette forum. Før -88 er følerne for turtall og tenningstidspunkt som Motronic bruker i girkassa. Etter -88 er dem på reimskiva foran på motor. Føleren foran på reimskive før 88 er til diagnosekontakt for å ta ut tenningstidspunkt med diagnoseutstyr type scoop eller lignende. Det skal ikke være over 25 kOhm fra coil til hver plugg heter det. Så om dem er 2500 eller 5000 ohm har ingen betydning. Er pluggledningene dårlig merker du det med at motoren nøkker ved lave turtall og mye belastning. Hvis du har tett bensinfilter merker du det på høye turtall hvis den drar dårlig mot rødstrek, da skal motoren ha mest bensin. Hvis motoren får for mye bensin ved start kjenner du det av lukta på eksos, lukter ren bensin, det er lett å kjenne. Høres mer ut som den får for LITE bensin, det kan være dårlige innsprøytningsdyser, feil på LMM som nevnt her og mange andre ting. Billigere å få verksted til å sjekke dette enn å begynne å skifte deler i øst og vest skulle jeg tro. Geir.
viper Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 combatkitHvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de? har du følere på kassen? på min Getr.260 kasse, er det 2 følere, på den siden som starteren sitter. vet at når en av dem blir dårlig og ryker, da starter ikke bilen, og dauer når den er varm.. føleren på veiv aner eg ikke hva den gjør omdreiningsføler detta
eidarj Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Til deg som vurderte å kjøpe på bilextra! om du har den med føler på reimskiva (88-?)så passer ikke de. da føleren går fra pluggledning nr.1 eller noe (en ring som ligger rundt). kjøpte dette settet for en stund siden og endte med at jeg måtte på mekonomen og handle et til, der koster de 1500,- mener jeg og huske. Ser jeg har skrevet noe rotete her men om du ser under panseret tenker jeg du forstår.
2RE_Racing Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 combatkitHvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de? har du følere på kassen? på min Getr.260 kasse, er det 2 følere, på den siden som starteren sitter. vet at når en av dem blir dårlig og ryker, da starter ikke bilen, og dauer når den er varm.. føleren på veiv aner eg ikke hva den gjør omdreiningsføler detta Ifølge BMW er dette en sensor som registrerer øvre dødpunkt, og kun er i forbindelse med diagnoseuttaket. Den har altså ingenting med tenningsanlegget å gjøre.. Jeg får ikke start på min for tida, og har funnet ut at en av svinghjulsgiverene er defekte. Du skal kunne måle mellom 860 og 1160 ohm mellom pinne en og to, og ca 100.000 ohm mellom pinne 3 og 1. 100.000 også mellom pinne 3 og 2. Det jeg har funnet ut er at jeg ikke får gnist på pluggene, og at coilen ikke får signal om å slippe strøm når denne giveren er defekt. Det er vanskelig for min del å finne feilen da den har vært periodisk i det siste.. Noen andre som har vært borti dette?
viper Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 2RE_Racing: en føler som føler på Ø.D og på omdreininger er jo det samme i bunn og grunn?
325ti Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 combatkitHvilke følere er det du tenker på?? hvilke funksjon har de? har du følere på kassen? på min Getr.260 kasse, er det 2 følere, på den siden som starteren sitter. vet at når en av dem blir dårlig og ryker, da starter ikke bilen, og dauer når den er varm.. føleren på veiv aner eg ikke hva den gjør omdreiningsføler detta Ifølge BMW er dette en sensor som registrerer øvre dødpunkt, og kun er i forbindelse med diagnoseuttaket. Den har altså ingenting med tenningsanlegget å gjøre.. Jeg får ikke start på min for tida, og har funnet ut at en av svinghjulsgiverene er defekte. Du skal kunne måle mellom 860 og 1160 ohm mellom pinne en og to, og ca 100.000 ohm mellom pinne 3 og 1. 100.000 også mellom pinne 3 og 2. Det jeg har funnet ut er at jeg ikke får gnist på pluggene, og at coilen ikke får signal om å slippe strøm når denne giveren er defekt. Det er vanskelig for min del å finne feilen da den har vært periodisk i det siste.. Noen andre som har vært borti dette? jeg hadde dette problemet på turbo'n, helt til en dag den bare stoppa, jeg måtte bytte hjerne. har også vert borti at "tappen på svinghjulet som skal trigge følerne på g.kassa har løsnet fra svinghjulet. dette resulterer seff i at bilen ikke starter. når det gjelder denne tråden her. så ville jeg prøvd og bytte lmm. ikke heng der så fælt oppi tenning. har opplevd flere ganger at en bil som hykker, går som fxxx etter et bytte av lmm. sier ikke at dette er fasiten men prøv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå