Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har motoren hatt litt problemer når jeg kjører på likt turtall over lenger tid så plutselig virker det som den kutter litt, og motoren kveler seg nesten, og samtidig kommer det en lyd fra handskerommet(relè?) Skjer også om den står på tomgang i 5-10min... Noen som vet hva dette kan være? ødelagt relè? bensinfilter? bensinpumpe? lambda?

Takker for alle svar og tips! :)

Skrevet

Hvilken lyd, klikking eller?

Vist det kommer fra hanskerom så kan det jo vere hjernen som kutter, da vil jo ikke bilen gå om den slutter å fungere.

Prøv å ta ut hjernen å hør om det er der ulydene kommer fra.

Mvh

Skrevet

Tror ikke det er hjernen... Høres mer ut som et relè som sliter litt... kommer en klikke/klirre lyd.

Skrevet

Hmmm, hørest litt rart ut at det skal vere ett reele, for er vel ikke noen reeler i hanskeromet som har noe med tenning eller lignende, som får motoren til å stoppe.

Men jeg kan da ta feil

Mvh

Skrevet

hehe kjørte på motorveien nå så startet motoren å fuske, så kom det et smell som var så stort at jeg fortsatt har litt propper i ørene og nå fusker den hele tiden :P Tror alt kan ha noe med hullet i potta å gjøre :P prøvde å sette hånden over potta og motoren gikk fortsatt uten problemer :P

Skrevet

Det enkle er ofte det beste. Og eg hadde sjekka hjernen på bilen først (sjølv om det er lite sansynleg).

Har hatt nokon av dei samme "problemene" på min. Virker som om han av og til "hopper" på turtall når eg har kjøyrt ei stund. Fortsatt ikkje funne ut av det, men kan virke som det er tenninga.

Kan lønne seg å måle avgassene og sjekke tenninga og sjå om det kan vere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...