Gå til innhold

3-serie brukt til 150-200' Diesel eller bensin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer en BMW 3-serie til 150-200000. Jeg vurderer spesielt 320D i forhold til 320i (Touring begge) Noen som har noen anbefalinger? Er student, så det er viktig at det ikke kommer store uforutsette utgiter etterpå kjøpet!

Skrevet

Etter å ha eid både en 320 DAT (facelift) og nå en 320IAT (pre facelift) må jeg bare si at begge er glimrende biler. Når det gjelder råd vil jeg vel aller helst anbefale en 320 med rekkesekser og da helst med 170 hesteren. Dieselen støyer mer, vibrerer mer, lukter mer, ryker mer og det aller viktigste, den mangler den nydelige sekser-lyden. Sekseren er en utrolig flott, harmonisk motor. Driftsutgiftene vil jeg tro er omtrent de samme, husk at selve drivstoffet utgjør en forsvinnende liten del av bilholdet, med mindre du kjører ektremt mye. Er du først og fremt ute etter komfort og skal ha en pen pre facelift med den noe latere, men absolutt tilstrekkelige 150 hesteren, kan du jo ta en titt på min, hehe;

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8823348

Skrevet

Så ut som en bra bil det da! Har nok tenkt å kjøpe gjennom forhandler. pga budsjettet ikke tillatter uforusette ting (får jo som regel et års garanti der). Hvorfor skal jeg kjøpe BMW i forhold til Mercedez? BMW er min favoritt, men kan ikke si de har det beste ryktet (i alle fall ikke i min vennegjeng)

Skrevet
  andas skrev:
BMW er min favoritt, men kan ikke si de har det beste ryktet (i alle fall ikke i min vennegjeng)

Og kor mange av dei har eller har hatt BMW? :roll: "Folk flest" innbiller seg at BMW er drittbilar med mykje problem, utan å egentleg ha peiling virkar det som...

Skrevet

En kompis som har hatt en 318. Han har nå en MBc430 og er veldig fornøyd med den. Jeg personlig elsker BMW og har alltid drømt om det siden jeg prøvekjørte en 328 Coupe når jeg nettopp var fylt 18. Mitt hovedspørsmål er om jeg kan kjøre 3 år (til jeg er ferdig å studere) 15000-20000km årlig uten å plutselig måtte skifte et eller annet til 30-40000 kr (tenker selvsagt ikke på en eventuell kræsj av meg ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...