Sevenord Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Hva er deres ærlige mening om framkommeligheten til bmw'er uten sperre? Jeg har ikke satt meg fast med denne før idag, men idag har jeg klart det hele to ganger! Begge gangene har det vært tilnærmet helt flatt... Vugge Vugge Dokka Mi, det er seff løsningen. Men hvorfor ikke ha en enkel sperre bak? Nå skal det sies at den snart har snødd en meter her, og veiene og snuplasser er særdeles dårlig brøytet, men dog.. Jeg trodde jo jeg hadde tatt mine forhåndsregler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 synes framkommeligheten suger noe sinnsykt.. dama tør ikke kjøre bilen engang, ligger mer sidelangs enn rett fram.. har ikke kjørt meg fast i år, men det må nøye planlegges hvordan du skal parkere. synes det går greit å komme meg fram når du først har fart, men stopper du kan du være så uheldig å stå der å spinne på ett hjul... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Jo, jeg vil si at det er rimelig god framkommelighet på min bil da.. Vi bor jo i samme området og det har sbødd helt jævlig i dag, men sant skal sies så har dem gjort en slett jobb med brøytinga i dag. Var det borte med hytta at du satt deg fast? Det har snødd så mye at det var så vidt jeg fant bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2006 GreyDog: Første gangen var når jeg skulle snu i innkjøringa mi, pga jeg ble møtt av en VEGG med snø! Tenkte å være lur å rygge inn dit, for så å suse nedover igjen. Men nehei da. Endte opp med at jeg måket ren bilen under, for så å stå i døren å vugge til blodårene nesten poppet ut av skallen! (Btw så måket jeg vei helt inn til carporten! Føltes derfor litt surt når traktoren var innom å brøytet i sted!!) Andre gangen var tilsvarende, men da fikk jeg dyttehjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 hehe har samme erfaring på samme plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gemiz Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 snø? nei det har jeg ikke sett her på sørlandet trenger jeg jo ikke vinterdekk en gang. Parkerer bare bilen et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 En enkel og grei løsning også uten sperre: Nokian hakkapelitta 4 eller 5 (over 100 kilo anlegg i koffertn hjelper og på) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 GreyDog: Første gangen var når jeg skulle snu i innkjøringa mi, pga jeg ble møtt av en VEGG med snø! Tenkte å være lur å rygge inn dit, for så å suse nedover igjen. Men nehei da. Endte opp med at jeg måket ren bilen under, for så å stå i døren å vugge til blodårene nesten poppet ut av skallen! (Btw så måket jeg vei helt inn til carporten! Føltes derfor litt surt når traktoren var innom å brøytet i sted!!)Andre gangen var tilsvarende, men da fikk jeg dyttehjelp Been there, done that! Var samme marerittet hver morgen med min E-30 323i når jeg skulle på jobben og brøytebilen hadde pakka bilen min med snø. Nå derimot kan jeg ikke vente til det dynger ned med snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Oh ja, nå kjenner jeg det klør etter en ix Dekkene tror jeg ikke det er noe å si på, nyeste Continental m/pigg. Men at litt vekt bak der hadde hjulpet på er det liten tvil om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Hver gang jeg har sitti fast så har jeg bare pumpegassa på litt turtall så rikker den seg mer og mer framover. Dro opp en lang glatt bakke engang, brukte dog ca 1-2 min, men jeg kom opp Ellers så hjelper jo verktøykasse og div i bagasjen på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Hehe, ser(hører) for meg å stå å pumpegasse(med litt turtall) med bilen min klokken 2345 i tettbebygd strøk ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Da man står fast er ikke akkurat naboer noe som står øverst på prioriteringslista mi.. Bråker det så fælt altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg fant ut det var lurere å heller innhente hun jeg nettopp hadde sluppet av, enn å vekke hele huset + alle rundt Litt såret stolthet får man heller leve med... Det er fin musikk i mine ører, men snittet ser vel på det som bråk ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Eg har kun satt meg fast ein gong med den bilen eg har no. Skulle ta ein ganske skarp sving i oppoverbakke på ustrødd veg og kom meg rett og slett ikkje ein meter, men like vel kom eg meg forbi mange nyere biler som VW, Toyota, MB osv som hadde klart å kjøyre seg fast lengre nede. Dei gongene fjellet er stengt og eg skal heim til Vangsnes så må eg over Vikafjellet (for dei som veit kor det er) og når du kjem fra Vinje og skal over, er det nokre temmeleg bratte "Z" svinger (er som oftest kolonne når eg skal over) og har hatt ein tedens til å stå å lage litt trafikk kork i dei svingene. Men utover det, så oppfører bilen seg ganske bra på vinterføre. PS! Ser øverste delen av svingene på bildet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Det så ut som en flott vei om vinteren ja Jeg har ikke hatt problemer med å komme meg opp bakker og slikt, men det kommer vel det også.. Der har man riktignok litt å stille opp med mht fart og guts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå