Jump to content

Olje M5 e34 3.8l

Recommended Posts

Posted

Hei, lurte på om noen kan anbefale hvilken olje jeg børbruke når jeg ksal på service? er castrol det beste? :)

Mvh

Bjørn Ole

Posted
Hei, lurte på om noen kan anbefale hvilken olje jeg børbruke når jeg ksal på service? er castrol det beste? :)

Mvh

Bjørn Ole

Søk litt rundt på forumet her.....finnes hundrevis av diskusjoner om oljer.

Posted

Det virker som Castrol sin TWS 10W-60 er en favoritt på S-motorer..

Tror ikke jeg fyller den på S-motoren min nå i vinter, tar nok noe annet med litt tynnere første tall (5W-50 muligens) og bytter heller til våren.

Posted
Det virker som Castrol sin TWS 10W-60 er en favoritt på S-motorer..

Tror ikke jeg fyller den på S-motoren min nå i vinter, tar nok noe annet med litt tynnere første tall (5W-50 muligens) og bytter heller til våren.

helt korrekt!!

Posted

heh, ringte til gs no å lurte på hva de mente hva best, var svært sparsom med opplysninger, de sa at d ikke hadde noe å si hvilken olje som ble fylt!?! :shock: mine erfaringer er ialefall a noen bmw motorer tikker f. eks mere med en type olje enn en annen :? olje som er på nå er av merke Quaker State, er det noen som har erfaringer med denne typen olje? personlig har jeg aldri hørt om det merke :?

Mvh Bjørn Ole

Posted

Merket er ikke så viktig, selv om mange holder en knapp på Castrol. Bruker det selv på gamlebilen. Mitt merkeverksted bruker Valvoline på den andre. Sørg i hvert fall å bruke riktig viskositet på den motoren, uavhengig av tikking. Det står muligens på en lapp under panseret og i hvert fall i instruksjonsboka. Følg intervallene for oljeskift!

Hvis det tikker i motoren ville jeg ha justert ventilene. Men det er ikke sikkert det blir borte for det.

Posted

I instruksjons boka står det at d skal være SAE 15 W-40 eller 15 W-50 :)

Er ikke spesielt plaget med tikking men har sett bmw motorer som har tikket mere etter olje skift, det er dette jeg ikke vil skal skje :P