B!!! Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Hei, lurte på om noen kan anbefale hvilken olje jeg børbruke når jeg ksal på service? er castrol det beste? Mvh Bjørn Ole
kokfesk Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Hei, lurte på om noen kan anbefale hvilken olje jeg børbruke når jeg ksal på service? er castrol det beste? Mvh Bjørn Ole Søk litt rundt på forumet her.....finnes hundrevis av diskusjoner om oljer.
Gunnar Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Det virker som Castrol sin TWS 10W-60 er en favoritt på S-motorer.. Tror ikke jeg fyller den på S-motoren min nå i vinter, tar nok noe annet med litt tynnere første tall (5W-50 muligens) og bytter heller til våren.
B!!! Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 oki, flotte saker gutter da blir d castrol
mOMOe Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Det virker som Castrol sin TWS 10W-60 er en favoritt på S-motorer..Tror ikke jeg fyller den på S-motoren min nå i vinter, tar nok noe annet med litt tynnere første tall (5W-50 muligens) og bytter heller til våren. helt korrekt!!
B!!! Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 heh, ringte til gs no å lurte på hva de mente hva best, var svært sparsom med opplysninger, de sa at d ikke hadde noe å si hvilken olje som ble fylt!?! mine erfaringer er ialefall a noen bmw motorer tikker f. eks mere med en type olje enn en annen olje som er på nå er av merke Quaker State, er det noen som har erfaringer med denne typen olje? personlig har jeg aldri hørt om det merke Mvh Bjørn Ole
Jan e34 Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Merket er ikke så viktig, selv om mange holder en knapp på Castrol. Bruker det selv på gamlebilen. Mitt merkeverksted bruker Valvoline på den andre. Sørg i hvert fall å bruke riktig viskositet på den motoren, uavhengig av tikking. Det står muligens på en lapp under panseret og i hvert fall i instruksjonsboka. Følg intervallene for oljeskift! Hvis det tikker i motoren ville jeg ha justert ventilene. Men det er ikke sikkert det blir borte for det.
B!!! Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 I instruksjons boka står det at d skal være SAE 15 W-40 eller 15 W-50 Er ikke spesielt plaget med tikking men har sett bmw motorer som har tikket mere etter olje skift, det er dette jeg ikke vil skal skje
Recommended Posts