Gå til innhold

Problemer med å få bilen varm å holde den varm ja...

Anbefalte innlegg

Skrevet

min e36 trenger veeeldig lenge før den er driftsvarm. Blir fortere varm når varmeapparatet er skrudd helt av og ventilen til varmt vann er stengt.

Har jeg fått driftstemperatur etter en god stund å så skrur på varmen synker den under driftstemp igjen! Men lar jeg bilen stå på tomgang å varmeapparat på så holder den seg på driftstemp. Hva kan dette vere? Skal det vere slik? nei.....?

Skrevet
  autoart skrev:
Termostaten er kansje gåen 8)

Hvis termostaten hadde vært gåen og låst i lukket tilstand så hadde bilen kokt.

Er det sirkulasjonsvifte på E36? Hvordan er tempmåleren på bilen. Går den opp til driftstemp under kjøring?

Skrevet
  oddis skrev:
  autoart skrev:
Termostaten er kansje gåen 8)

Hvis termostaten hadde vært gåen og låst i lukket tilstand så hadde bilen kokt.

Er det sirkulasjonsvifte på E36? Hvordan er tempmåleren på bilen. Går den opp til driftstemp under kjøring?

vet ikke hva du mener med sirkulasjonsvifte.

Tempmåleren går opp å ned men aldri over normal. Må kjøre veldig lenge å helst med varmeapparatet av for å få drifstemp på bilen.

Kan det vere termostaten står låst i åpen stilling?

Skrevet

Ja, termostaten kan ha hengt seg opp i åpen stilling, eller evnt begynt å tøyse slik at den åpner for tidlig.

Da vil kjølevannet ditt gå hele tiden og det blir dermed avkjølt i radiatoren når du kjører, men holder temperaturen når du står stille.

Skrevet
  Andreas1 skrev:
Ja, termostaten kan ha hengt seg opp i åpen stilling, eller evnt begynt å tøyse slik at den åpner for tidlig.

Da vil kjølevannet ditt gå hele tiden og det blir dermed avkjølt i radiatoren når du kjører, men holder temperaturen når du står stille.

akkuratt slik ja! er varm når jeg står i ro.

Skrevet

du har for bra kjølesystem :)

men det første jeg tenkte var at termostaten har hengt seg oppe i åpen stilling.. så hør på de andre, prøv å bytt den. koster ikke all verden uansett.

Skrevet

Kan hende at det bare er pakningen rundt termostaten som lekker også. Kjøp og bytt uansett denne samtidig med termostaten.

Skrevet

Ja pakningen kommer sikkert til å revne uansett....så det burde du jo hatt....vis gammel pakning ikke revner kan du stryke på et tynt lag pakningssement.....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...