esp1 Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Har fått en voldsom ulyd når jeg ratter, kommer fra ratt stammen, knirker å knaker å høres nesten ut som ei fjær som går rundt ilamme. Noen som har vært bortig dette før?
eriklepe Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 sleperingen som er sliten kanskje? Ta av rattet så finner du det nok ut.
mAZE Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Sikkert ikke dette, men det kommer ikke fra servo'n? Så det høres ut som det er i rattstammen? For lite servovæske evt kanskje. Men dette er vel vanligvis ved fullt eller delvis fullt rattutslag.
esp1 Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 Høres ut som det er noe som blir dratt rundt ilamme når jeg ratter, kommer fra rett bak rattet ja, ikke servoen. Enkel operasjon å ta av rattet? Tenker på airbag osv?
esp1 Posted December 25, 2006 Author Posted December 25, 2006 Bump. Noe spesielt jeg må være oppmerksom på, mtp. airbag osv?
JoeNasty Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Kan ikke svare på noe ang airbag.Men hvis det er den pakningslignende ringen,kan ikke du poste det da,for jeg har samme lyd når jeg ratter,men bare innimellom...
esp1 Posted December 25, 2006 Author Posted December 25, 2006 Jo, skal komme med tilbakemeldig, sikkert det samme som meg, hatt det innimellom i ett par mnd nå, men har vært nå i ei uke i strekk.
Energetic Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 det er fra sleperingen det. det er bare en lang flat ledning som er surret rundt. den gir strøm til airbag og tute. den kan gnikke litt inni der og lage litt lyd.
esp1 Posted December 25, 2006 Author Posted December 25, 2006 ok, kommer jeg til den bare ved å skru av dekslet rundt rattstammen?
eriklepe Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 og bare for å rette meg selv så er det ikke en slepering, men en klokkesnelle. Slepering hører forhistorien til.
Recommended Posts