Gå til innhold

Vinterbil

Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en vinterbil da jeg skal vinterlagre e30'n, helst en 4x4 prisklasse : rundt 50k++. Noen forslag? Har funni meg frem cherokee 2.5 TD og pajero(kort type) hittil som det står mellom nu, men jeg har 0 erfaring med 4x4 så hadde vært fint med en liten pekepinn hva jeg burde gå for :)

ingen suzuki for da velter jeg garantert :roll:

eller ingen iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører mye cherokee 2.5 td. Fin vinterbil det!

Sinnsykt moment i motoren, det er en liten lastebil jo. slipper clutchen i 2andre gir på flat mark uten at motor dør ut. Og i Lavgir serie behøver du ikke bruke gasspedal i 5te.

Kvalitet på bremser, interiør, motor og drivverk kan diskuteres.

ABS er det ikke, selv på en 96'. Så bremselengde kan ganges med 5 i forhold til bmw.

Med 4wd innkoblet finnes det ingen bil som kommer bedre frem, det er nemlig 100% brems mellom alle 4 hjul. Når man kjører i 2wd er bilen en slede uten like:)

Og bilen trekker henger med hva som helst oppå, så lenge henger tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ikke personlige erfaringer med Patrol, men sjefen i gamlejobben (som er bonde på si') har en sånn en som "gårdsbil". Han påsto at bilen var udødelig, og helt grei å kjøre.

Dog skal det sies at han kjører Jaguar XKR til daglig, så han er kanskje ikke så bortskjemte som oss BMW-eiere.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...