Reino Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det er spesielt når bilen er kald et det er en ventil/løfter(?) som tikker noe alvorlig. Plutselig stopper den å tikke, og motoren maler fint som bare det. Den kan komme å gå når den er varm også, men det er sjeldent. Motoren tikker ikke unormalt mye ellers, det er kun den ene som tar helt av noe ganger. Er det noen triks for å forbedre dette uten skifte ut kam og løftere eller hva det måtte være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW e36 318i Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 har samma problemet på min 318i 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Tikking kjennetegner vel m40 motorn, har samme problemet, har hørt at bytte av kammen vil hjelpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 ellers så oppfører den seg som du beskriver din (møkkamotor) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 m40 er desverre bare møkk, største dritte bmw har greid å lage til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Men siden det bare oppstår noen ganger med den ene så kanskje det er håp uten å måtte bytte kam og sånt. Det er som sagt bare når den er kald og en sjelden gang når den er varm, ellers er den fin som gull. Noen som har prøvd spesielle oljetyper med hell kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 muligens en pusher som ikke er med i starten, men som kommer når det blir litt varme og trykk i olja...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 slik har mine m40 motorene jeg har hatt begynt å... begynner med å tikke av og til, spesielt når den akkuratt blir startet.. det bilr ikke noe bedre! så, bytt kam aksel sett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSK Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Prøv Qmi innvendig motorvask og motorbehandling den gjør underverker(www.qmi.no)har tikking på min m40 og og prøvde i går qmi og reduserte tikkinga en del men qmi har ikke full effekt før etter 3000km så kansje det forsvinner helt.....Men jeg får nye løfter i morn så jeg bytter de uansett kombinerer bytte av løftere m bytte av registersats og fordelerlokk og rotor i og med at man må ha av registere....mn har god tru på at qmi tar tikkinga din sia du ikke har den hele ta som meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 M40 blir symaskin ved et visst stadie uansett. 1. bud er ihvertfall å bruke riktig olje. Jeg har brukt Valvoline MaxLife/LongLife 10-40W Delsynt nå i over 2 år. Perfekt olje for å få ned tikkinga. Alt annet av oljer jeg har prøvd til den motoren har vært katastrofal tikking. MaxLife/LongLife saken er genial spør du meg. Fåes bla på Thorsov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Jeg brukte Forte Motorflush på min for en stund siden og det gjorde underverker. Kjører på Castrol TXT(husker ikke viskositet) på min og den tikker minimalt. Denne har nå gått 315.000km uten problemer. Dette er en M40B18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå