Gå til innhold

Tikking i ventiler M40

Reino
 Share

Anbefalte innlegg

Det er spesielt når bilen er kald et det er en ventil/løfter(?) som tikker noe alvorlig. Plutselig stopper den å tikke, og motoren maler fint som bare det. Den kan komme å gå når den er varm også, men det er sjeldent. Motoren tikker ikke unormalt mye ellers, det er kun den ene som tar helt av noe ganger. Er det noen triks for å forbedre dette uten skifte ut kam og løftere eller hva det måtte være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden det bare oppstår noen ganger med den ene så kanskje det er håp uten å måtte bytte kam og sånt. Det er som sagt bare når den er kald og en sjelden gang når den er varm, ellers er den fin som gull. Noen som har prøvd spesielle oljetyper med hell kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Qmi innvendig motorvask og motorbehandling den gjør underverker(www.qmi.no)har tikking på min m40 og og prøvde i går qmi og reduserte tikkinga en del men qmi har ikke full effekt før etter 3000km så kansje det forsvinner helt.....Men jeg får nye løfter i morn så jeg bytter de uansett kombinerer bytte av løftere m bytte av registersats og fordelerlokk og rotor i og med at man må ha av registere....mn har god tru på at qmi tar tikkinga din sia du ikke har den hele ta som meg...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M40 blir symaskin ved et visst stadie uansett. 1. bud er ihvertfall å bruke riktig olje. Jeg har brukt Valvoline MaxLife/LongLife 10-40W Delsynt nå i over 2 år. Perfekt olje for å få ned tikkinga. Alt annet av oljer jeg har prøvd til den motoren har vært katastrofal tikking. MaxLife/LongLife saken er genial spør du meg.

Fåes bla på Thorsov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...