Champ Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 ok , har i lengre tid hatt problemer med viskerne som jeg ikke har klart å fikse , forrige post var kansje dårlig forklart så jeg prøver igjen for jeg skal på langkjøring i morra og det regner som pokker her nå. Når man har viskerne på hakk 2 går dem kontinuerlig med mindre man stopper for rødt lys eller noe slikt for da går den over til en litt rask intervallvisking i setedet (når bilen ikke beveger seg) Dette vil da si at en eller annen plass MÅ det finnes en føler eller sensor som registrerer om bilen beveger seg eller ikke!!!!!!!! problemet mitt er at mine viskere går på det intervallet når jeg har dem på hakk2 , DVS at den sensoren eller føleren eller hva pokker det er er ødelagt eller noe slikt hos meg fordi den registrerer ikke at bilen beveger seg og derfor går pusserne på intervall når dem egentlig skal gå kontinuerlig , og man trenger vel ikke være rakettforsker for å skjønne det, problemet er at jeg har prøvd og prøvd nå men klarer ikke å finne ut hvor bilen har denne dingsen !!!!!!!! noe må registrere bevegelsen , hva er det og hvor finner jeg det ??? jeg blir tullete snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 litt usikker men kanskje en abs-føler som føler på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2006 og hvordan funker så det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 induktiv giver trur jeg, den sitter på navet/drivknuten og føler på om hjulet står stille eller om det beveger seg! denne sender sikkert signal til komfort-styreenheten som igjen sender signal til visker-motoren din tipper jeg på... fungerer abs din da? (vis du har det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2006 ja ABS på bremsene fungerer. er dette et opplegg man kan se uten å måtte demontere hele bilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 må kansjke finnes en måte og koble bort den føleren ???? slik at viskerne går kontinuerlig på hakk nummer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundan2k Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 må kansjke finnes en måte og koble bort den føleren ???? slik at viskerne går kontinuerlig på hakk nummer 2 Koble ut ABS for å få viskerne til gå kontinuerlig?? Er det mulig å tenke slikt! Kan du ikke bare koble ut speedometeret også. Det registrerer jo også om bilen beveger seg. kan skje like greit å fjerne hele ECU også så er du sikker på at der ikke blir registrert noe.... Makan.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Jeg har samme opplegget på min bil (går fra kontinuerlig til interval når jeg stopper) og min bil har ikke ABS... Men etter hva jeg har merket skjer dette allerede når farten kommer under 15-20 km/t, så det er vel en kobling til speedometer-et? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 snakka med en fyr på verkstedet her , han sier viskerne får signaler fra speedoen. skulle sjekke det releet til viskerne, men i følge div EKT, TIS så satt det godt plassert slik at det er nesten umulig å komme til det. lurer på å få bilen inn for å få bytta rele. Sundan2K: jeg spør fordi jeg ikke vet , har ikke mye peiling på bil, og man tar til forumet her for å få hjelp, at du svarer som en fjott hjelper hverken meg eller viskerne mine , la heller være å svare da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå