bmw328ci Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Kom over denne på Finn. Noen som har noen formening om denne, er den verdt pengene? Noen som vet om jeg har OBDII på min 320 94, og hvor sitter denne kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Lukk opp panseret på bilen din,så ser du kontakten me ei gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Kom over denne på Finn. Noen som har noen formening om denne, er den verdt pengene? Noen som vet om jeg har OBDII på min 320 94, og hvor sitter denne kontakten? Det må hvertfall en overgang til ser det ut som, diagnose-uttaket ser du her, rett til venstre for bmw-skriften på motordekselet. Lokket er den runde duppeditten med en hvit halvsirkel på toppen (i dette eksempelet, jeg har aldri sett noe annet enn svart lokk). Bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Den kontakten som du ser under pansert er ikke en ODB2, der en standard bmw diagnose uttak. Der er meget usannsynlig at din 94'modell har ODB2 uttak. Det kom en lov i USA i 96 som krevde at alle biler skulle leveres med ODB interface. Dette kom noe sendere i europa. Tror ODB2 eller ODBe som det heter i europa kom i BMW fra 98. Det selges en del utstyr på ebay som ser ut til å være BMW 20pin til ODB2 converter. Men denne kontakten funker ikke med de mest kjente diagnoese programmene. Det går fint å kjøpe BMW diagnose programmer som kobler seg på BMW 20pin kontakten, men de koster ganske mye i forhold til ODB2 utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 På bilene som har ODB2 uttak så finner man det som ofteest inne i bilen. På venstre side av rattstammen,på E39 så finner man en liten luke i et lite 'lagerrom' på venstre side av rattstammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 OBD2 (OBDE) kom i 2001 i Europa så slikt utstyr er ubrukelig på eldre europeiske biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 OBD-II kom i biler solgt til det europeiske markedet fra årsmodell 2001 (laget fra 09/2000), men det finnes enkelte 2000 modeller som har begge kontaktene. Da pleier ikke OBD-II kontakten å gi annet enn den enkle motordiagnosen. OBD-II gir deg ikke en fullverdig feilsøking av BMW's biler. For det første tar den kun motor-delen av hjernen (ikke girkasse og karosseri-delen f.eks.), og for det andre har ikke OBD-II protokollen alle feilkodene som BMW's hjerner avgir. De overgangstabellene jeg har, viser at BMW har ca dobbelt så mange feilkoder som det OBD-II støtter. Men som et generellt verktøy til litt ymse av nyere biler, så er den kjekk å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå