Torgeir E-36 328coupe Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Var å sjekka tilstanden under panseret idag, det var da jeg oppdaget at slangen som går fra luftmengdemåleren hadde sprukket. Lurer derfor på hvor farlig det er å kjøre med dette, hva kan skje hvis jeg kjører sånn? Lurer ettersom det kan bli vanskelig å få ta i ny før jul :/
Liter Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Den kan fjuske voldsomt, tett den med teip eller liknende før du får tak i ny
Torgeir E-36 328coupe Posted December 21, 2006 Author Posted December 21, 2006 glemte å skrive at det er den slangen som går fra luftfilteret til luftmengdemåleren. Merka at den fuska litt i går, sikkert da den sprakk, var derfor jeg sjekka under tilstanden. Jeg får tette med teip for sikkerhetsskyld ;) Better safe then sorry, som de sier
///MoePower Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Og du kan risikere for tynn blanding og skjæring av motor (i og med at motoren suger falskluft som lmm`en ikke registrerer, og da tror motoren den suger mye mindre luft enn den gjør og har av den grunn mindre bensin inn i sylinderne..) Tett det med vulketape/elektrikertape/gummitape i førstningen til du får ny slange. Pleier å være tett.
02 Touring Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 glemte å skrive at det er den slangen som går fra luftfilteret til luftmengdemåleren.Merka at den fuska litt i går, sikkert da den sprakk, var derfor jeg sjekka under tilstanden. Jeg får tette med teip for sikkerhetsskyld ;) Better safe then sorry, som de sier Det er ingen fare så lenge det er før LMM du drar bare en masse drit inn i motoren.
Champ Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 så det å dra masse dritt inn i motoren er ikke fali ?
Dannis Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 gir bare motorn litt ekstra å tygge på, styrker imunforsvaret
Kjetil 323i E36 Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Og du kan risikere for tynn blanding og skjæring av motor (i og med at motoren suger falskluft som lmm`en ikke registrerer, og da tror motoren den suger mye mindre luft enn den gjør og har av den grunn mindre bensin inn i sylinderne..)Tett det med vulketape/elektrikertape/gummitape i førstningen til du får ny slange. Pleier å være tett. Dette tror jeg egentlig meget lite på. Erfaringer? Dessuten var sprekken før lmm, så det har null å si. Slapp av du Torgeir, ring Strandveien eller Jo Bildeler å hør om de har. Kan godt hende. Jeg skulle forresten vært til Trondheim å kjøpt meg dvd spiller
RSK Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Rengjør rundt sprekken og sett sølvteip inntil du har fått ny.....
B.E.E. Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 gir bare motorn litt ekstra å tygge på, styrker imunforsvaret
Recommended Posts