Jump to content

Recommended Posts

Posted

Var å sjekka tilstanden under panseret idag, det var da jeg oppdaget at slangen som går fra luftmengdemåleren hadde sprukket.

Lurer derfor på hvor farlig det er å kjøre med dette, hva kan skje hvis jeg kjører sånn?

Lurer ettersom det kan bli vanskelig å få ta i ny før jul :/

Posted

glemte å skrive at det er den slangen som går fra luftfilteret til luftmengdemåleren.

Merka at den fuska litt i går, sikkert da den sprakk, var derfor jeg sjekka under tilstanden.

Jeg får tette med teip for sikkerhetsskyld ;) ;)

Better safe then sorry, som de sier :)

Posted

Og du kan risikere for tynn blanding og skjæring av motor (i og med at motoren suger falskluft som lmm`en ikke registrerer, og da tror motoren den suger mye mindre luft enn den gjør og har av den grunn mindre bensin inn i sylinderne..)

Tett det med vulketape/elektrikertape/gummitape i førstningen til du får ny slange.

Pleier å være tett.

Posted
glemte å skrive at det er den slangen som går fra luftfilteret til luftmengdemåleren.

Merka at den fuska litt i går, sikkert da den sprakk, var derfor jeg sjekka under tilstanden.

Jeg får tette med teip for sikkerhetsskyld ;) ;)

Better safe then sorry, som de sier :)

Det er ingen fare så lenge det er før LMM du drar bare en masse drit inn i motoren.

Posted
Og du kan risikere for tynn blanding og skjæring av motor (i og med at motoren suger falskluft som lmm`en ikke registrerer, og da tror motoren den suger mye mindre luft enn den gjør og har av den grunn mindre bensin inn i sylinderne..)

Tett det med vulketape/elektrikertape/gummitape i førstningen til du får ny slange.

Pleier å være tett.

Dette tror jeg egentlig meget lite på. Erfaringer?

Dessuten var sprekken før lmm, så det har null å si.

Slapp av du Torgeir, ring Strandveien eller Jo Bildeler å hør om de har. Kan godt hende. Jeg skulle forresten vært til Trondheim å kjøpt meg dvd spiller :wink: