Jump to content

lakkering? hjelp litt?

Recommended Posts

Posted

noen her som kan gi meg en grundig gjennomgang av hva jeg skal gjøre når jeg skal pusse ned bilen før lakkering, da tenker jeg på hva slags papri jeg bør bruke, om det er best å gjøre det for hand, å tips å triks..

Posted

bruk en maskin, og P120 papir til grovsliping, og så før du legger primer må du slipe med P400, men før du i det hele tatt sliper noenting må du vaske med silikonfjerner, dette er veldig viktig for senere resultat, silikon i lakken er noe drit! så vasking er som sagt veldig viktig, etter du har slipt med P400 kan du legge primer på det du skal lakke, og når primeren har tørka så kan du slipe primeren glatt med P500( men bare hvis du bruker maskin) skal du slipe for hånd må du bruke P1000 etter du har slipt primeren helt glatt ( ikkje puss igjenom primeren) så er du klar for basefargen ,

håper dette hjalp deg litt mer på vei :)

Posted

oscillerende slipemaskin, det er sånn som bruker runde papir som har en slags borrelås feste! og at den er oscillerende vil si at selve plata du fester papiret på beveger seg i små sirkler, hvis dette sa deg noe ?

Posted

hehe, kommer helt ann på hvor mye du skal slipe ned det, men det er ikkje nødvendig, men med finere papir bruker du bare evig tid... men du kan gå rett på 400 papir, hallo Axel :P