Jump to content

pipe lyd før og etter skift av viftereim

Recommended Posts

Posted

Skiftet viftereim på min bmw e36 320i idag.. med håp om at pipelyden som kommer derfra forsvant.. men den gang ei! har samme pipe lyden der. lurer på hva som er galt! snakket med et bmw verksted her og de sa at det kunne være et lager i dynamo,viftereim eller noe av d andre viftereima drar rundt! lurer også på om det er strammehjulet? om det må skiftes..

noen som har vært borti noe sånt før? trenger hjelp for å finne ut hva som kan være galt!

Posted

Start motoren uten reima og hør om det blir borte, da er det du sikker på at det er noe som blir drevet av reima som lager lyden, eller om det evnt. er reima.

Dersom det kun piper med reima på, kan du ta gripesiden av en skrutrekker inntill øret og sette spissen på trekkeren på de forskjellige komponentene som drives å reima og lokalisere hvor det kommer fra :D

Posted

hehe joda.. men pipelyden går vekk sånn av og til.. helt tilfeldig når men av og til når jeg starter bilen så er d ikke noe piping. men gir jeg litt kass så kommer det..

Posted

hehe joda.. men pipelyden går vekk sånn av og til.. helt tilfeldig når men av og til når jeg starter bilen så er d ikke noe piping. men gir jeg litt gass så kommer det..

Posted
hehe joda.. men pipelyden går vekk sånn av og til.. helt tilfeldig når men av og til når jeg starter bilen så er d ikke noe piping. men gir jeg litt gass så kommer det..

Da er det nok reima. Gått langt denna motoren? Kanskje strammeren rett og slett er sleten..

Posted

skifta reima idag! samme lyden! tippet det var strammern jeg å.. angrer litt på at jeg ikke kjøpte den idag:P men er vel åpent i romjula å.. tipper det er strammern!

Posted

skifta reima idag! samme lyden! tippet det var strammern jeg å.. angrer litt på at jeg ikke kjøpte den idag:P men er vel åpent i romjula å.. bilen har gått 184 000

• 2 weeks later...
Posted

etter en lang og god juleferie har jeg fikset problemet med hylingen.. det var lageret i det ene strammehjulet som va gåent.. så nå er alt bare velstand:D