ØyvindS Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Skiftet viftereim på min bmw e36 320i idag.. med håp om at pipelyden som kommer derfra forsvant.. men den gang ei! har samme pipe lyden der. lurer på hva som er galt! snakket med et bmw verksted her og de sa at det kunne være et lager i dynamo,viftereim eller noe av d andre viftereima drar rundt! lurer også på om det er strammehjulet? om det må skiftes.. noen som har vært borti noe sånt før? trenger hjelp for å finne ut hva som kan være galt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 bumP!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Mulig det kan være rillene i et av reimhjulene dine som er forurenset(rust ol). Strammehjulet kan du jo prøve å smøre (unngå smørning på reim) hvis rillene er i orden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 skal prøve å smøre opp lageret på hjulene imorra! takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Oppdater med hvordan det går da! Husk å være forsiktig med spray/olje da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Start motoren uten reima og hør om det blir borte, da er det du sikker på at det er noe som blir drevet av reima som lager lyden, eller om det evnt. er reima. Dersom det kun piper med reima på, kan du ta gripesiden av en skrutrekker inntill øret og sette spissen på trekkeren på de forskjellige komponentene som drives å reima og lokalisere hvor det kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 hehe joda.. men pipelyden går vekk sånn av og til.. helt tilfeldig når men av og til når jeg starter bilen så er d ikke noe piping. men gir jeg litt kass så kommer det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 hehe joda.. men pipelyden går vekk sånn av og til.. helt tilfeldig når men av og til når jeg starter bilen så er d ikke noe piping. men gir jeg litt gass så kommer det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 hehe joda.. men pipelyden går vekk sånn av og til.. helt tilfeldig når men av og til når jeg starter bilen så er d ikke noe piping. men gir jeg litt gass så kommer det.. Da er det nok reima. Gått langt denna motoren? Kanskje strammeren rett og slett er sleten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 skifta reima idag! samme lyden! tippet det var strammern jeg å.. angrer litt på at jeg ikke kjøpte den idag:P men er vel åpent i romjula å.. tipper det er strammern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 skifta reima idag! samme lyden! tippet det var strammern jeg å.. angrer litt på at jeg ikke kjøpte den idag:P men er vel åpent i romjula å.. bilen har gått 184 000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 etter en lang og god juleferie har jeg fikset problemet med hylingen.. det var lageret i det ene strammehjulet som va gåent.. så nå er alt bare velstand:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Fint med tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindS Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 ja bedre seint enn aldri iallefall:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå