Gå til innhold

Motor ikon lyser e39

HenryLee
 Share

Anbefalte innlegg

Ved oppstart i dag tidlig begynte "motor" ikonet å lyse. Ringte til Bavaria og det viste seg å være en avgass feil. Men etter å surfet litt på nettet har jeg sett at det også kan være tennplugger eller at det er fylt for mye olje på motoren. Stemmer dette?

Har jeg mulighet til å prute på de 15 høvdingene jeg måtte ut med etter en service 2 for en uke siden, når jeg må ta meg en halv dag fri og kjøre 7 mil for å få lyset slukket? og motoren av nødprogrammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye problemer med dette på min 2000 model E39 fra jeg kjøpte den ny. Motorsymbolet kommer normalt av forbrenningsfeil. dersom det bare oppstår ved kuldegrader er det en av ventilene som lukker et brøkdel av et sekund senere enn den skal. Du merker ofte at den går ujevnt/mangler trekkkraft når dette skjer. Tviler litt på pluggteorien egentlig.På min ble det byttet all elektronikk (hjerne-ledningsnett-coiler-pluggledninger -sensorer+++) før man fant ut av det. Hele saken kostet BMW ca 100 000 i verksted-deler + leiebiler fordelt over 4 år før man fant årsaken og byttet alle ventiler++. Fikk alt dekket uten den minste diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...