HenryLee Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Ved oppstart i dag tidlig begynte "motor" ikonet å lyse. Ringte til Bavaria og det viste seg å være en avgass feil. Men etter å surfet litt på nettet har jeg sett at det også kan være tennplugger eller at det er fylt for mye olje på motoren. Stemmer dette? Har jeg mulighet til å prute på de 15 høvdingene jeg måtte ut med etter en service 2 for en uke siden, når jeg må ta meg en halv dag fri og kjøre 7 mil for å få lyset slukket? og motoren av nødprogrammet?
sindre Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Å finne ut om de har for mye olje i motoren er vel ganske lett å finne ut da. Og hadde det vært pluggene tror jeg du hadde merket det på motoren. Tviler på at du får prutet på de 15 lappene, men man vet jo aldri
Øyvind81 Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Samme skjedde med min mors bil `99 318 touring.. Hadde den inn på verksted, men de fant ingen feil, gjentok seg flere ganger uten det var noe galt.. kansje en bmw-syke..?
Tam Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Har hatt mye problemer med dette på min 2000 model E39 fra jeg kjøpte den ny. Motorsymbolet kommer normalt av forbrenningsfeil. dersom det bare oppstår ved kuldegrader er det en av ventilene som lukker et brøkdel av et sekund senere enn den skal. Du merker ofte at den går ujevnt/mangler trekkkraft når dette skjer. Tviler litt på pluggteorien egentlig.På min ble det byttet all elektronikk (hjerne-ledningsnett-coiler-pluggledninger -sensorer+++) før man fant ut av det. Hele saken kostet BMW ca 100 000 i verksted-deler + leiebiler fordelt over 4 år før man fant årsaken og byttet alle ventiler++. Fikk alt dekket uten den minste diskusjon.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now