sindre Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Lurer på om det er noe større fare for rust når man kjører på veier som ikke saltes i forhold til resten av året. Eller er det ikke noe særlig forskjell på vinter uten salt og de andre årstidene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 er jo mer vann\snø osv om vinteren ikke sommer og sol så ja er nok større fare får mer rust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 Snø skal jeg være med på at det er mer av, men er snø så farlig egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Såfremst du ikke har stensprut eller åpent metall noen steder er ikke snø farlig, men salt derimot.. Tærer på lakken og gjør bare at rustprosessen går fortere og fortere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T Y racing Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 det ruster også mest når det er fra 0 til -et par grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Biler ute ved kysten ruster også meir enn biler i innlandet. Uansett er salt noko dritt! Håper dei begynner å bruke meir av dette "sirup" greiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2006 bor på innlandet jeg så da tror jeg at jeg kommer til å bruke veteran bilen litt på vintern også, skjeldent varmere enn -5 her på vintern og dårlig med salting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 Viss man ikke skal regne med salt, så er vel fuktighet den største grunnen til at det eventuelt ruster. Fukt blir liggende i kriker og kroker, mens dette som regel tørker om sommeren da lufttemp tørker opp. Derfor vil jeg si det er større sjangse for å få rust om vinteren selv om det ikke kjøres på saltede veier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå