Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Jeg har en 525 1991mod med den 24v motoren.

Bilen kokte for meg en dag her og da spruta den ned ALT med kjølevæske. Etter dette måtte jeg kjøre den 100m uten vann (da når bilen var kald). Nå starter bilen som normalt, går helt normalt til den når arbeidstemp. Når den når arbtemp virker det som om den går på færre sylindre ellernoe. Går ekstremt dårlig ivertfall. Fjusker skikkelig med minimalt med drag.

Jeg har prøvd å nappe ut en og en tennpluggkabel og da vet jeg egentlig ikke hvor mye det har og si :P Av og til virker det som om den går dårligere når jeg napper ut, men det er faktisk vansklig å høre...

Hva er dette? Ny toppakning? Er det vansklig å bytte?

Sindre

Posted

Skulle akkurat til å seie at du skulle skjekke kva farge det var på eksosen. Men sia du seie den ikkje er kvit/blå så er det liten sjangse det er toppakningen, men det er no berre å sjekke det.

Kor kom kjøleveska fra? Kom den fra radiatoren, eller anna plass på motoren?

Posted
hahah noshit, og det viste jeg før jeg gjorde det.. Blemmer på hånda og i trynet nå ja :P

Haha! Litt offtopic, men kan du legge ut et bilde ? :lol:

Posted

Men skywalker, om det har røket hvorfor går bilen da dårlig? en motor i stand skal greie å gå pent på arbtemp :)

SKal se om jeg kan knipse bilde etterpå :P Små puser under øyne så det syns nok ikke på dårlig tlfcam men hånda ser man :)

Posted

var å kjørte en dag me min. plutseli bynt den å fjusk. og når den var kald gikk den som ei kula.. når den kom til arb. temp bynte den å gå på 4-5 sylindra. vist deg å vær tennpluggan som ha vørte overoppheta.. å tatt kveld.

Posted

Kan det være en temp sensor som har tatt kvelen? siden den går normalt til den blir varm.... går ann å sjekke hvertfall, hørtes ikke ut som topp pakning siden den ikke ryker noe, eller olje og vann blander seg.

Posted

OT:

Klarte å få lokket til å fly av en 12v 520 som kokte....

Ambulanse til legevakta videre på brannskaden,st.olavs...

3 grads på hele innsiden av venstre hånd + mye damp i ansiktet.

Tok ikke bilder, og vil helst glemme hele episoden :D

Første jeg lærte som mekaniker var å ikke gjøre slikt, men jeg hadde hentet denne bilen for en kamerat, gikk greit å kjøre hjem.

Dagen etter skulle jeg hente noe bensin og lot bilen stå på tomgang, når jeg kom tilbake kokte den og jeg kikket under panseret, sa klonk,klonk oppi radiatoren og jeg skulle kjenne på lokket.

dermed fløy det av og tømte hele kjølesystemet på meg.

Kom meg raskt i dusj og videre i ambulanse og var vel det jeg berget på...

Moralen blir vel å la det hele kjølne før man skal borti :D