D.Toft Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 har en liten situasjon når eg skal fylle bensin på min E30.. pluttselig stopper hele pumpen, og bensinen kommer ut av røret, bruker ca 20 min på å fylle 50liter.. er det en sil nedi røret som kan være tett? har prøvd å flytte bensinpumpen i flere stillinger i hullet, men det hjalp ikke, konkluksjon: røret på bilen er tett/ nesten tett.. noen gode råd?
Trygve Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 kanskje det er noko galt med luftinga på tanken? visst luftingen er tett vil vel bensinen komme i retur......
Bjørn 320 Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Hmm...prøv å lys med ei lommelykt og sjå om du ser noko... Og ikkje bruk fyrstikk til å lyse med da
Thunegutt Skrevet Desember 25, 2006 Skrevet Desember 25, 2006 Har du prøvd å fylle på andre stasjoner??
D.Toft Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Skrevet Desember 25, 2006 takk for svar. fikk beskjed om fra han nissen eg kjøpte den av, at det var problematisk å fylle bensin.. men tenkte å demontere fyllerøret, og stake det.. henne er luftingen på tanken?
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=10
e30forever Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 hei. Hyggelig at det er noen som har samme problem som meg. Det er nok en lufteslange som er problemet ditt. Hvis jeg husker riktig så går det en lufteslange fra toppen av tanken og ut over høyre bakdekk. Det første du må gjøre er å demontere baksete puta. Den er bare klipset på plass, bare å rykke opp. Under den finner du ei luke som du må åpne(4-5 skruer). Da ser du toppen av tanken, med tankmåler og noen rør som går hit og dit. Lufterøret er ett fleksibelt gummirør. Jeg er usikker på om det går an å dra ut lufterøret uten å ta ut tanken?(jeg tok ut tanken først) For å komme til i hjulbuen må du av med dekk, innerskjerm og noen deksler. Skal være en kobling på røret der. Mitt største problem var å få slangen ut. Som du sikkert finner ut går den i ett rør sammen med flere andre slanger. Røret er synlig når du har tatt ut baksete, rett innom høyre bakdør(4dørs). Jeg måtte til slutt ta hull på dette røret, for å få ut slangen. Jeg tror problemet var at slangen var råtten og det var mye skitt i røret, men du kan jo se om du er litt heldigere. Det kan være greit å feste en trekktråd i enden av slangen når du trekker den ut. Den bruker du til å dra igjennom den nye slangen. Zalo hjelper sikkert også. Ny slange får du kjøpt metersvis. Vær sikker på at du får en gummislange som tåler bensin. Håper dette hjalp littegrann. lykke til
D.Toft Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Skrevet Desember 28, 2006 tusen takk, skal se om jeg får dette til, den står nå i deler, hele bilen er under restaurering..
D.Toft Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Skrevet Januar 10, 2007 fikk sjekket slangene mine, 2 harplast, og dem var åpen, den gullislangen var oxo åpen.. hva er galt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå