SkvaldreBajas Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 Innimellom vil ikke den ene xenonlykten tenne. Jeg må da skru av og på tenninga og så plutselig funker den helt normalt igjen, med full styrke. Er dette tegn på at den snart tar kvelden? Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få fikset det? Bilen er 2004 e46 325iat og knapt gått 35.000.
///Magnus Skrevet Desember 26, 2006 Skrevet Desember 26, 2006 Ja, er nok tegn på at den snart tar kvelden. Den ene min var sånn den også, så jeg jeg byttet begge. Til 6000K-pærer.
TJ Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Har du sjekket at det ikke er ballasten som er problemet? Synes det hørtes tidlig ut å bytte en xenon-pære alt nå... Bytt side på pærene, og sjekk om problemet er på samme sted eller følger pæren.
aloebiz.net Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Hadde samme problemet på min E39.. det skjedde bare når det var under 10 varmegrader ute.. byttet ballasten og det var i orden igjen..
Ole-Magne Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 har du kontrolert kontakten som sitter bak på xenonpæra? denne kan smelte å bli brendt innvendig... ellers spifte om pærene fra høyre til venstre side som "cool" sier...
JarleGa Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Har samme problem på min, men min slukner innimellom når eg kjører og... Og så kommer den somregel når eg slår av å på tenningen igjenn.
Ca///e Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Det problemet har jeg og på min 01 320. Jeg trenger bare slå av lyset og på igjen. Dette er på begge sider (men bare en side av gangen, ikke samtidig på begge). Skjer med ujevne mellomrom. Noen ganger tar det 2-3 mndr før det skjer igjen andre ganger 2 ganger på ett par mil med kjøring. Hva er ballast? Og hvordan kan man bytte dette?
SkvaldreBajas Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 Stakk innom Tronrud bil idag og det var heldigvis ikke pæra, men tenneren i selve pæren som var gåen. Var visst vært en del trøbbel med de sa han på tronrud. De hadde ikke tid å bytte tenneren idag, men når jeg tar lysbryteren litt frem og tilbake får jeg den til å tenne.. men litt kjipern. Tok visst en times tid og "åpne" pæren og bytte tenner...
///Magnus Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Bytte tenner i pæra? Høres lettere å bytte pære da, spør du meg...
aloebiz.net Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Er da ikke noe tenner i selve pæra.. Det er en separat ballast/tenner som gir høyspenning til pæra slik at den tenner og gradvis senker spenning ned til 12V etterhvert som pæra blir varm.. Er nok denne de snakker om... Slik ser en D2S (for linselykter) xenonpære ut: Og slik ser Xenon-tennerne/ballastene ut:
SkvaldreBajas Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 Ok! Syns det virket noe rart at det var en tenner i pæren ja.. men verkstedet sa faktisk det... mulig de ordla seg litt feil, Om det ikke går på garanti, er det kanskje like dumt å bytte selve pæra som det blir sagt her?
Ca///e Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Noen som vet hva en slik tenner/ballast koster?
vetu03 Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Har en kammerat som har omtrent samme problemet, men der vil ikke den ene pæren lyse i hele tatt... han bytter pære og den funker med en gang den tenner.. så slukker den og.. og da vil den ikke tenne mer.. Han har ikke prøvd åbytte på lenge nå da, så kan det bare ha vært et engangs tilfelle, eller hvet noen hva som kan være feil? Tror en ballast ligger på rundt 700-800... finnes sikkert billigere og dyrere også.. http://www.eurobuy.no/forside/bil-elektro/lys_-_xenon/
SkvaldreBajas Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Skrevet Januar 4, 2007 Er det mye pes å bytte xenon-pæra selv? Aldri vært borti det før... så kanskje det er like greit å bestille noen nye bedre xenon pærer på nett og skifte selv. Noen tips til hvilken pærer jeg bør kjøpe til E46 325 touring 2003 modell? Ser det står noe om H1 og H7? Lurer litt på om jeg ikke må bytte ballast/tennere også? Han på bmw-verksted som feilsøkte hvorfor ikke pæra tente, sa han måtte åpne pæra og det tok en times tid.. så tydeligvis er det ikke ballasten som er gåen hos meg, tar vel ikke en time å bytte den??
Dannis Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 jo høyere k (kelvin) du har jo blåere lys får du, men jo blåere lys du har jo dårligere vises det. i alle fall på vått føre. så 6000k er bedre enn 8000k med mindre du liker å ikke se noe da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå