bimmer_70 Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Varmeapparatet i bilen min vil ikke slå seg av når jeg setter bilen fra meg. Vifta kobler inn og ut etter eget forgodt befinnende, med det til følge at bilen er tom for strøm om morgenen. Kan noen hjelpe meg?
TJ Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Høres ut som du bør ta deg en tur til Bmw og få de til å sjekke dette raskest mulig via diagnose. Eneste muligheten jeg ser her er at du tar sikringen(e) til klimaanlegget hver gang du setter bilen fra deg for å unngå flatt batteri. Noe som jo ikke er holdbart i lengden...
Bjørn 320 Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Kan vel vere eit relé som skal koble ut når du skrur av tenningen, som ikkje koblar ut som det skal...
Ole-Magne Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 mulig at det er sluttsteget. er det som "regulerer" vifte hastigheten, er en el. sak som står inne i luft kanalen før vifta. best å dra på et BMW verksted å få feilsøkt på dette... sluttsteget er nr 3. på dette bildet: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40
Thunegutt Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 mulig at det er sluttsteget. er det som "regulerer" vifte hastigheten, er en el. sak som står inne i luft kanalen før vifta. best å dra på et BMW verksted å få feilsøkt på dette... sluttsteget er nr 3. på dette bildet: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40 Det stemmer meget bra!! Dette er en svakhet! Skift varmeapparat-viftemotstand så blir det i orden
TJ Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Lønner seg vel uansett å sjekke litt først så man er sikker på at det ER viftemotstanden. Synes ikke det hørtes ut som et typisk viftemotstand-problem i og med at vifta går ETTER bilen er stoppet. Har selv byttet en viftemotstand på en bil jeg har hatt tidligere, og så vidt meg bekjent skapte en defekt viftemotstand problemer ved at viften enten gikk kontinuerlig eller ikke gikk i det hele tatt. Har aldri hørt om at den gjør så viften går når tenningen er slått av... Men det kan selvfølgelig ha en sammenheng. Uansett greit å få sjekket litt før man bytter viftemotstanden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå