pål Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Tenkte jeg skulle kjøpe bilstein b 12 senke sett(senker ca 25 mm). lurer på om jeg blir nødt til å justere hjulvinklene etter dette ?
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Skal du ha det godkjent på BT må du ha firehjulskontroll. Ta med TUV papirer og målebrev på visningen. Forøvrig tror jeg bare du trenger spissing hvis du ikke skal godkjenne...
Toro Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Skal du ha det godkjent på BT må du ha firehjulskontroll.Ta med TUV papirer og målebrev på visningen. Forøvrig tror jeg bare du trenger spissing hvis du ikke skal godkjenne... + justering av lys
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 TORO: mulig det, selv om jeg ikke har hørt om det... var på BT 22.12 og fikk 40/30 i vognkort på touringen, og da viste de ingen interesse for det, men forsåvidt var bilen nettopp EU-godkjent Blir jo ikke noe høyere nærlys av å senke bilen tenker jeg, men oppdater meg på aktuelle forskrifter: fint å vite
Bjørn 320 Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Skal du ha det godkjent på BT må du ha firehjulskontroll.Ta med TUV papirer og målebrev på visningen. Forøvrig tror jeg bare du trenger spissing hvis du ikke skal godkjenne... + justering av lys Viss han senkar 25 mm både framme og bak skal det vel ikkje vere nødvendig med justering av lys?
R.E.H Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 det skal visst gjøres.. det gjør di "automatisk" så å si på di fleste verkstedene ved hjulkontroll etter senkesett montering.. kan jo hende alle sjekker lysene men bare noen måtte justeres.. jeg måtte iallefall justere mine ved 30mm senk..
Jørgen Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 hehe, dummeste jeg har hørt... hvorfor må lys justeres etter like mye senk foran og bak???? jobber selv på verksted, sjekker aldri lys ved 4 hjulsmåling
R.E.H Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 d måtte visst gjøres slik sa dem på biltilsynet.. jeg spurte dem der om d ver nødvendig når jeg skulle godkjenne senkesettet.. sto på lappen jeg fikk hos verkstedet om ting som var gjort..
kabeldeigen Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Også hjelper det mot oppspising av dekk... Hvis vinklene er helt på tryne, så eter bilen dekk. Og det koster.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå