Gå til innhold

Passer e36/e34 M3/M5 bremser på en e30 M3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skommer markedet for bremser til min m3 e30 og finner ut att e36 og e34 har samme dimensjon på bremse skivene mulig det er noen forskjell på calipere her men det sier meg att de bremsene er godkjent til minst 340 hk siden M5 3,8 liter har det 8)

Og siden m3e30 er vesentlig lettere enn e34 m5 så burde de holde i lange baner.

Men jeg trenger å vite hva som passer, jeg holder en knapp på m5 bremsene siden den har mere likt innpress som e30 m3.

Noen som vet?

Skrevet

E36 M3 passer hvis du får laget en spacer på 13 mm å legger bak br skiva.

Calipper fra E36 M3 går rett på.

Skrevet

Perfekt 8)

Men mistenker att skiva fra m5 passer rett på uten den spaceren 8)

men er uansett veldig takknemlig for opplysningen 8)

Skrevet

Perfekt 8)

Men mistenker att skiva fra m5 passer rett på uten den spaceren 8)

men er uansett veldig takknemlig for opplysningen 8)

Det tror ikke jeg. Jeg vet ikke, men har liten tro på det siden jeg aldri har hørt om noen som har utført en slik ombygging.

Skiva fra E36 M3 går rett på navet til E30 M3, men den må flyttes ut med ca.13mm for at den skal matche kalipperen (mine skiver er 12,7mm)

Da går det fortsatt an å bruke de originale 7,5x16 felgene.

Skrevet

Noen som veit om det er forskjell på m5 e34 bremsekaliper og m3 e36 bremsekaliper?

Kan jo tenkes att M5 skiva bygger for lite inn og att man dermed å space ut calipern i stedet? dette er noe jeg kunne tenkt meg å finne ut 8) Må vell bare kjøpe meg en M5 og finne det ut 8)

Noen som veit av plass på nett der jeg kan finne de orginale måla på bremseskivene til M3 e6 og M5 e34?? ikke bare tykkelse og diameter for jeg veit de er 315 mm x 28 mm, men alle måla!

Skrevet
Skiva går vel på.

Men du må ha adapter til calipper.

Adapter til calipper skal vell være rimelig greit å lage av ett stykke flatt 10 - 15 mm flatt hjern 8) Skulle vell kansje helst ha vært alu, sånn att mann får minst mulig uavfjæra vekt 8) Detta årdner seg;-)

Tror jeg går for e46 M3 bremser da 8) De er større og perforerte også er de garrantert godkjent for effekten jeg har uten turbo 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...