m5en Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 lurer på om hive chip i m5en, er det skadeligt for motoren?det er en 3.8l
TexWiller Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Nei det er ikke skadelig for motoren, det er faktisk bedre pga du får et program som passer til akkuratt din motor. Dette gjelder selvsagt kun når chippen lages samtidig som den kjøres på rullende landevei. Jeg annbefaler ikke å kjøpe en ferdigprodusert chip. Jeg har hatt en 95 M5 3.8 Den ga 364 hk etter montering av chip.
Arimanni Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Har prøvd ein M5 3.8 med chip, og det var ein ferdiglaga chip. Jaga noko sjukt på tomgang, så trur eg ville ha gjort som TexWiller seie.
Jonass Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Ta et søk på autopower.se om chipping av m5 e34... Noen fatale historier der ja...
Thunegutt Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Nei det er ikke skadelig for motoren, det er faktisk bedre pga du får et program som passer til akkuratt din motor. Dette gjelder selvsagt kun når chippen lages samtidig som den kjøres på rullende landevei. Jeg annbefaler ikke å kjøpe en ferdigprodusert chip. Jeg har hatt en 95 M5 3.8 Den ga 364 hk etter montering av chip. Hvem var det som gjorde det på din M5? Hvem som driver med dette?? Jeg har som regel kjøpt ferdig chip`r, men kunne tenkt å fått en som blir programert skikkelig...
TexWiller Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Min ble chippet hos RH- motorsport i Danmark http://www.rh-motorsport.dk/ Rene og Henrik 2 danske orginaler som lager chippen mens du er med og ser på. De er meget nøye på hva de gjør og gir seg ikke før de har fått ut alle gjemte hester. Har chippet mange biler hos dem å aldri vært misfornøyd. Prisen er også helt overkommelig.
Bimmerlars Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Bra effekttall Texwiller, spesielt om chiping var eneste modifikasjon.
TexWiller Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Bra effekttall Texwiller, spesielt om chiping var eneste modifikasjon. Meget bra faktisk. Spesielt siden veldig mange (spesielt de største) motorene ikke er i nærheten av oppgitte hk. Var heldig med den ja. Hadde for 10 år siden en standard 850i 5,0 oppgitt til 300hk bremset kun 281 etter chipping var jeg oppe i 302hk, ikke fullt så fornøyd den gangen nei. Så liksom ikke for meg + 2hk
Bimmerlars Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Bra effekttall Texwiller, spesielt om chiping var eneste modifikasjon. Meget bra faktisk. Spesielt siden veldig mange (spesielt de største) motorene ikke er i nærheten av oppgitte hk. Var heldig med den ja. Hadde for 10 år siden en standard 850i 5,0 oppgitt til 300hk bremset kun 281 etter chipping var jeg oppe i 302hk, ikke fullt så fornøyd den gangen nei. Så liksom ikke for meg + 2hk Hehe, nei:) Hadde ikke hatt en langt, hardt liv den motoren heller? Slik at en overhaling kunne ført den nærmere 300
TexWiller Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Bra effekttall Texwiller, spesielt om chiping var eneste modifikasjon. Meget bra faktisk. Spesielt siden veldig mange (spesielt de største) motorene ikke er i nærheten av oppgitte hk. Var heldig med den ja. Hadde for 10 år siden en standard 850i 5,0 oppgitt til 300hk bremset kun 281 etter chipping var jeg oppe i 302hk, ikke fullt så fornøyd den gangen nei. Så liksom ikke for meg + 2hk Hehe, nei:) Hadde ikke hatt en langt, hardt liv den motoren heller? Slik at en overhaling kunne ført den nærmere 300 Nei tvert i mot. bilen var kun kjørt 31000km den gangen, så tror ikke det var slitasjen som hadde stjålet hestene
Bimmerlars Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Bra effekttall Texwiller, spesielt om chiping var eneste modifikasjon. Meget bra faktisk. Spesielt siden veldig mange (spesielt de største) motorene ikke er i nærheten av oppgitte hk. Var heldig med den ja. Hadde for 10 år siden en standard 850i 5,0 oppgitt til 300hk bremset kun 281 etter chipping var jeg oppe i 302hk, ikke fullt så fornøyd den gangen nei. Så liksom ikke for meg + 2hk Hehe, nei:) Hadde ikke hatt en langt, hardt liv den motoren heller? Slik at en overhaling kunne ført den nærmere 300 Nei tvert i mot. bilen var kun kjørt 31000km den gangen, så tror ikke det var slitasjen som hadde stjålet hestene Var vel kanskje ikke det da nei Var vel en smågrom bil den gangen Er jo det enda også da selvsagt
Thunegutt Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Min ble chippet hos RH- motorsport i Danmark http://www.rh-motorsport.dk/ Rene og Henrik 2 danske orginaler som lager chippen mens du er med og ser på. De er meget nøye på hva de gjør og gir seg ikke før de har fått ut alle gjemte hester. Har chippet mange biler hos dem å aldri vært misfornøyd. Prisen er også helt overkommelig. Dumt og kostbart viss jeg må til Danmark for å gjøre dette!! Noen som vet om det er noen driver med dette i Norge??
calitri Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 eg kjørte med chip på min m5 3.6 å d fungerte veldig bra. var chip fra trimchip.com
TexWiller Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Min ble chippet hos RH- motorsport i Danmark http://www.rh-motorsport.dk/ Rene og Henrik 2 danske orginaler som lager chippen mens du er med og ser på. De er meget nøye på hva de gjør og gir seg ikke før de har fått ut alle gjemte hester. Har chippet mange biler hos dem å aldri vært misfornøyd. Prisen er også helt overkommelig. Dumt og kostbart viss jeg må til Danmark for å gjøre dette!! Noen som vet om det er noen driver med dette i Norge?? Du som bor i Haugesund kan jo ta båten direkte med bil til Danmark for et par hundringser på tilbud, fra Hanstholm er det kun noen få mil før du er hos RH. Det nærmeste for deg her i distriktet er vel Rune Helleland på klepp (10 min sør for Sandnes)
DanH Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Rune Helleland er sikkert bra han for de som vil holde seg på vestlandet. Har jo Kvål Auto på Gandal, rett ved sandnes også.Men skal du ha skikkelig rullende landevei med egenprogramert hjerne og utskrift og dokumentasjon på alle girene, kan jo Flisa Motorservice være ett alternativ. http://www.tuningspesialisten.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå