Martin. Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Har nå en helt orginal bmw e36 320i. Er dog i den ene lykten, så kunne tenke meg å bytte dem ut med et par som har et litt mer attraktivt utseende. Kunne da tenke meg angle eyes, men i bunn og grunn er jeg ikke helt sikker på hva dette er for noe. Er det et "bolt-on" kit som man fester utenpå eksisterende lys? Og er xenon nødvendig for dette? Hva vil det isåfall koste meg å fikse den ene lykten min og muligens sette på angle eyes, og hvor er det mulig å kjøpe dette? Hvis det er noen merker dere anbefaler så si gjerne ifra. Phew, mye rot det der. Men hvis noen får foklart litt rundt dette for meg i korte trekk blir jeg veldig takknemlig.
Ballder Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 I korte trekk... Angel eyes er de ringene som lyser rundt hver av lampene inne i selve lykten. Man får kjøpt kit med bare ringer til og monere i lampene man har og man får kjøpt komplette lamper med ringer. Xenon er en pæretype med tilhørende elektronikk som må til for at den skal tenne. Du får også kjøpt dette som kit til ettermontering i de lyktene du har. Totalt sett så får du kjøpt det du måtte ønske i grunn. Alt fra enkle deler til komplette lamper med ringer og xenon. Les litt rundt inne på forumet her, så finner du linker til nettbutikker som selger det meste av det du vil ha. Lykke til.
TJ Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Som Ballder skriver, så lønner det seg at du tar en tur rundt i de forskjellige nettbutikkene og ser nærmere på utvalget slik at du får en bedre oversikt selv. Så er det jo opp til deg selv å bestemme deg om du vil ha xenon eller ikke, om du vil ha helt nye lykter eller bare sette inn "løse" angel eyes i dine eksisterende lykter. Er jo også et spørsmål om hvor mye penger du vil legge i dette, siden xenon-lykter koster en del mer enn vanlige. Det "letteste" og som helt klart ser best ut, er hele lykter (med eller uten xenon), men det blir antageligvis det dyreste alternativet. Ta en titt hos www.gsbildeler.no og www.schmiedmann.no
Martin. Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 Ser for meg at jeg vil få best resultat ved å kjøpe helt nye xenon lykter og ettermonteree angle eyes (stemmer?). Men hvis dette koster rundt 12 000+ så er det nok helt uaktuelt. Men hvis jeg har forstått det rett så kan jeg bruke lyktene jeg har nå, kjøpe et xenon ettermonterings-kit fra bimmers.no og montere det i de eksisterende lyktene? Og i tilleg kjøpe et angle-eyes ettermonterings sett og montere dette?
TJ Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Du får lykter med både xenon og angel eyes også. Koster nok ikke så mye som 12 000 +, men det kan du jo raskt sjekke på en av de linkene du fikk tidligere. Da får du jo sjekket hva du har å velge i, samt prisen på alternativene du nevner. Men du har helt rett, du kan ettermontere både xenon og angel eyes ringer i dine eksisterende lykter.
Martin. Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 Hos gsbilder tar dem seg godt betalt ser det ut for. Der ligger de på 11.737 for xenon lykter. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... rts_extras Men hos schmiedmann.no ligger de på 8.792 http://norway.schmiedmann.com/DisplayPr ... PgAnchor97 Uansett så ligger disse lyktene noe over det jeg hadde tenkt å bruke. Men problemet mitt er at siden jeg har "tåke"/fog/dog i den ene lykten så må den vel byttes ut uansett? Men hvor lovlig er det med ettermontering av xenon/angel eyes? Lest litt rundt på forumet her og med automatisk justering av lys og lyktespyler er det vist lov. Så man vil altså ha problemer på en eu-godkjenning med xenon kittet som selges her uten de to ekstra delene?
John H Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Trenger vel ikke bli så veldi dyrt. Man får jo kjøpt f.eks. lykter fra fk til 3600kr med angeleyes i, og så kan man ettermontere xenon viss man vil ha det til 1850kr her på siden hos gunnar.. Eller viss man vil "go all the way" så kan man kjøpe hella sine med ringer og xenon og hele pakken til 11700kr!
Torbjørn H Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Det er visse betingelser som må overholdes om du skal montere xenon. * Settet (Xenon) må være godkjent for ombygging av glødelamper (i tillegg til E-merking) * Bilen må være utstyrt med lyktespylere * Bilen må være utstyrt med automatisk høydejustering på de lyktene som skal bygges om. Andre ting du må ta hensyn til er: * Det må ikke gjøres andre inngrep i lykta enn å bytte pæra. (Ikke modifisere pærefeste, reflektor, glass etc.). Da vil lykta ikke lengre være typegodkjent. * Xenon-pærene må være e-merket. * Nærlyset må gi samme lysbilde som det gjør med vanlige glødepærer. * Totalt tillatte antall lux må ikke overskrides. Correct me if I'm wrong, men er slik jeg har forstått det. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå