Gå til innhold

I går ville ikke bimmer`n no mer =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg ute å kjørte en tur med bimmer`n, kjørte helt rolig å vanlig helt til den plutselig stoppet momentant. Skjønte rett å slett ingen ting av hva som kunne vere galt. Gnist på pluggen var det å bensin hadde den å. Prøvde å starte den flere ganger, med den starter å går i bare ca 1 sekund å sa stopper den igjen. Virker nesten som om den ikke får bensin i det heletatt. Tøvet bilen hjemm igjen å satte den i garasjen. Noen som vet hva dette kan vere? kan ikke se tein til noe unormalt i motorromet, alt er som det skal vere. Har pratet litt med litt mer kyndige folk en meg å har fått tips om att det kan vere noe med drivstofftilførselen, bensinpumpen eller lignenede. Noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

kompis av meg hadde lignende problem.. Da var det bensin pumpa som var gåen. kjenner du noen som har samme bil kan du jo kanskje prøve låne å se om det er den som er feil :wink:

Skrevet

Prøv å start motoren ved å spraye startgass i luftfilteret. Går den da, kommer det ikke bensin. Kan selvsagt også nappe av slangen som går til filteret, eller railen for den saks skyld, og se om det kommer noe bensin når du setter på tenninga evnt. kinner. Lykke til!

Skrevet

Kan også være en jordingskabel som har vært dårlig til ett eller annet som rett og slett har hoppa av, f.eks til innsprøytning, eller at det er noe elektronisk som kan ha vært/blitt fuktig og det har skjedd noe.

Bare en tanke selv om den ikke nødvendigvis trenger være vettig.

Skrevet

Dette minner veldig om min egen E36 litt tidligere i sommer. Sjekk bensimpumpe, releet til denne og bensinfilteret. Evt at du har tilstrekkelig batterispenning.

Skrevet

Kan være mye forskjelling, jeg hadde samme problemet på en e30 jeg hadde, da var det et sånt "Loddepunkt" (vet ikke hva det heter) på hjernen...

Skrevet

Er faktisk som regel en bagatell sjøl om en frykter det værste.

viss du hadde gnist,sjekk sikringer. Er alt ok der,sjekk om du får strøm på pumpa. Deretter er det bare å feilsøke seg tilbake til kilden viss nødvendig.

Skrevet

Takker for svar. Har nå funnet ut att det er bensinpumpen som har gåt til h*****. Kommer strømm å slik til den men den vill ikke pumpe bensin. Noen som vet hvor mye slike koster nye å hvor det lønner seg å kjøpe slike henn? Orginalt eller uorginalt?

Skrevet
Takker for svar. Har nå funnet ut att det er bensinpumpen som har gåt til h*****. Kommer strømm å slik til den men den vill ikke pumpe bensin. Noen som vet hvor mye slike koster nye å hvor det lønner seg å kjøpe slike henn? Orginalt eller uorginalt?

På 200sx forumet er det en som kaller seg "Rage" som selger walbro 255 pumper/kit. Jeg og mine venner pleier å handle av han... rett over 1000 lappen stk...

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.ph ... &start=100

Skrevet

Sjekk at det ikkje berre er spenningsfall da!!!

Kan være 12 volt på ledningane med kontakten frakobla pumpa,mens du får nesten ingenting med ledningen påkobla.

Just in case :wink:

Skrevet

når det gjelder å kjøpe bensinpumpe på Biltema så kan jeg virkelig anbefale det,jeg jobber selv på biltema og har kjøpt bensinpumpe til min E36 318iS og den funker som bare det og det er jo drittbillig i forhold til hva de tar på Brages og egentlig kanskje de fleste andre plasser så det vil jeg anbefale:),det som skjedde med min var noe i samme duren,den funket fint og så plutselig så bare stoppet den,sjekket alt og kom fram til at det var bensinpumpen som hadde tatt kvelden.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...