Gå til innhold

Stramme håndbrekk E39

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

Snakket med en meget erfaren bilmekaniker om akkurat det der. Han sa at en skal unngå for en hver pris å begynne å justere fremme. Det var som regel bake ved bremsene feilen lå, og justeringene skulle foretas. Bare et tips, jeg har ikke så god snøring på det der.

Det stemmer det! Fysst skal vaierne løsnes inni bilen, (det er kontra-mutter her) så skal en justere på bremsebandene, så skal en stramme til vaierne i bilen. Må bare vekk me skinntrekket rundt brekket! Samme prosedyre som feks E34...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en meget erfaren bilmekaniker om akkurat det der. Han sa at en skal unngå for en hver pris å begynne å justere fremme. Det var som regel bake ved bremsene feilen lå, og justeringene skulle foretas. Bare et tips, jeg har ikke så god snøring på det der.

Det stemmer det! Fysst skal vaierne løsnes inni bilen, (det er kontra-mutter her) så skal en justere på bremsebandene, så skal en stramme til vaierne i bilen. Må bare vekk me skinntrekket rundt brekket! Samme prosedyre som feks E34...

Er helt enig i hva dere sier, men gjør man noe bak må man uansett stramme vaieren fremme igjen. Han sa jo ikke noe om at HAN ikke skulle stramme bak, fant bare ikke ut hvor man strammet foran....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har BMW TIS som beskriver hvordan man justerer handbrekk på E39.

Jeg kan lage ei pdf fil med det informasjons arket som beskriver denne jobben. Send meg PM hvis du er interessert :D

Det er en del dill for å få det helt rett.. Har meget slakk handbrekk på min E39, så får se ut på nyåret om det ikje bli fiksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...