Hylland Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Har ein venn av meg som må stramme håndbrekken på ein E39, men korleis skal han gjere det??? Han seie det ikkje er nokon skruer i midtkonsollen slik at han kan stramme den der!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maestro Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Man må fjerne et deksel for å komme til mutterene. Dekselet er festet med tre skruer rundt om kring, for å komme til den ene må man dra ut posen på brekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36 Coupè Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Snakket med en meget erfaren bilmekaniker om akkurat det der. Han sa at en skal unngå for en hver pris å begynne å justere fremme. Det var som regel bake ved bremsene feilen lå, og justeringene skulle foretas. Bare et tips, jeg har ikke så god snøring på det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 29, 2006 Share Skrevet Desember 29, 2006 Snakket med en meget erfaren bilmekaniker om akkurat det der. Han sa at en skal unngå for en hver pris å begynne å justere fremme. Det var som regel bake ved bremsene feilen lå, og justeringene skulle foretas. Bare et tips, jeg har ikke så god snøring på det der. Det stemmer det! Fysst skal vaierne løsnes inni bilen, (det er kontra-mutter her) så skal en justere på bremsebandene, så skal en stramme til vaierne i bilen. Må bare vekk me skinntrekket rundt brekket! Samme prosedyre som feks E34... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maestro Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Snakket med en meget erfaren bilmekaniker om akkurat det der. Han sa at en skal unngå for en hver pris å begynne å justere fremme. Det var som regel bake ved bremsene feilen lå, og justeringene skulle foretas. Bare et tips, jeg har ikke så god snøring på det der. Det stemmer det! Fysst skal vaierne løsnes inni bilen, (det er kontra-mutter her) så skal en justere på bremsebandene, så skal en stramme til vaierne i bilen. Må bare vekk me skinntrekket rundt brekket! Samme prosedyre som feks E34... Er helt enig i hva dere sier, men gjør man noe bak må man uansett stramme vaieren fremme igjen. Han sa jo ikke noe om at HAN ikke skulle stramme bak, fant bare ikke ut hvor man strammet foran.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 Har BMW TIS som beskriver hvordan man justerer handbrekk på E39. Jeg kan lage ei pdf fil med det informasjons arket som beskriver denne jobben. Send meg PM hvis du er interessert Det er en del dill for å få det helt rett.. Har meget slakk handbrekk på min E39, så får se ut på nyåret om det ikje bli fiksa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kitta Skrevet Desember 30, 2006 Share Skrevet Desember 30, 2006 er dette en svakhet på E39? mitt ble strammet i april i år og begynner og bli veldig slakk i brekket igjen nå allerede, og jeg er 100% sikker på at jeg ikke har kjørt med brekket på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå