Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Samme skjedde på en aprilia jeg hadde engang med ebc redstuff klosser. Bare at med meg så slapp klossen i en ned bremsing så hendelen gikk rett i bunn å Mista all bremsekraft. Hørt om fler dette har skjedd med og. Inne bra !

Kjører magnatech olje selv på vår helårsbil å mener det skal være en fin helårsolje :) tåler en go del minus, selv om mange mener 0-40 er det mest idielle.

Abs sensoren er vel den samme sensoren som blir brukt til antospinn om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir innkjøp av nye, originale klosser nå de nærmeste dagene! Er jo helt grusom lyd når jeg bremser nå, haha..

Samt må få titta på den sensoren, leste også på et annet BMW forum at det var et rele i sikringsboksen som kunne være feilen, men vet ikke jeg.. Virker jo litt rart at det låser seg på venstre side foran hvis det har sammenheng med antispinn...som vel sitter på drivhjulene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo litt rart at det låser seg på venstre side foran hvis det har sammenheng med antispinn...som vel sitter på drivhjulene?

Såvidt jeg vet, kommer det litt an på hva slags antispinnsystem du har.

Jeg har jo DSC på E39en, og dersom kjerra understyrer, kicker antispinnen inn og kutter motorkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil! Morro å følge med her. Du har gjort alt riktig med denne ihvertfall.

Angående lykter, selv er jeg usikker på hva som passer best. AE eller gule lykter. Jeg gikk for AE første gangen slik som deg, men nå har jeg nylig handlet laminX gul lyktefilm for å se hvordan det blir.

Grunnen til at jeg gikk litt bort fra AE er at hver gang jeg ser en E36 på veien har de AE. Og E36 som går rundt her er i ganske shabby stand... Får ikke mye lyst å ha AE da. Syns kanskje det virker litt "18år og nettopp fått bmw" også. :P

Vet ikke helt enda, har ikke bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det byttet bremseklosser bak, stor takk til Kai-P for lån av lokale og hjelp til å skifte delene! :)

De gamle EBC RedStuff klossene hadde gjort sitt, og hadde rett og slett løsnet fra metallet...de som fremdeles var intakte, datt ut når vi lirket ut klossene fra kalipperen..

Så nå sitter det nye originale klosser og jeg slipper den deilige metall-mot-metall lyden ved hver bidige nedbremsing ;)

Burde egentlig også vært skiftet skiver og håndbrekksko, men det får vi ta til våren! :)

Har en annen case jeg må se på og det er ABS'en...håper det bare er et relé som er gåent i sikringsboksen...

Også er det noe annet fint som snart skal monteres i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror absen og antispinnen har en liten sammenkobling... men sjekk om det ikke bare er dårlig kontakt eller dritt i føleren... koster jo fort 1000 kr for en ny...

Det er samme sensoren, kosta vel 13-1400 for ny når jeg bytta min.

Fort gjort og finne ut om en er gåen hvis du har mulighet til og få lest av feilkoder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...