Gå til innhold

Hvordan montere senkefjærer og korte dempere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe kortere dempere til min E36, p.g.a jeg har 50mm senkefjærer. Men da trur jeg kanskje jeg vil støte på et problem.

Med orginaldemperne så får jeg akkurat bare såvidt på mutteren på toppen av demperen når jeg skal sette på fjærene. Fjærklemmene skrudd helt sammen, og det er ikke mulig å ta tak lengre ute på fjæra med klemmene heller. Hvordan blir det da med kortere dempere? Da vil jo ikke demperen stikke langt nok opp til at jeg får på den muttern

Hva slags triks bruker man da?

Skrevet
Er ikkeno problem, med 50mm senking og kortere dempere er det ikke sikkert at du trenger fjørklemmer en gang.

Er du trøtt eller noe? :D Les det første innlegget en gang til... Måtte jo bruke klemmer med orginaldemperne, og de må klemmes enda mer sammen med kortere dempere...

Skrevet

Men hvis det er riktig det du sier, at det er meningen at 50mm senkefjærer skal kunne monteres nesten uten å klemme de sammen, så mistenker jeg at det er kortere dempere som står på bilen fra før....for jeg måtte som sagt klemme senkefjærene sammen så langt som fjærklemma klarte for å få på mutter'n i toppen.

Er det andre som har montert 50mm med orginaldemperne som kan fortelle om de måtte klemme fjæra mye sammen?

Skrevet

Eg skifta dempere på gamlebilen min, den var vel senka mellom 40 og 60mm ein plass..

Då trengte eg ikkje fjørklemmer for å få på dempertoppen(skåla).

Dette var M-tech dempere, veit ikkje om dei er kortere enn "orginal"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...