kuanov Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Hallo! -96.mod. 320i. Har vært ute å luftet cab'en, og måtte prøve å ta ned taket! Etter å ha fått taket ned, gikk cab-lokket bare halvveis ned...og der sto det godt Måtte koble ut el.motorene ved hjelp av spaken under baksetet... Tok å resatte motorene igjen, og når jeg skulle kjøre taket opp igjen, så fungerte cab-lokket, men motoren til taket spratt ut igjen, slik at taket falt ned igjen Resatte på nytt, men denne gangen fungerer ikke cab-lokket, det er lukket igjen Problemet er at jeg ikke får løst ut motoren til cab-lokket, slik at jeg får opp igjen taket... Noen som har vært borti dette problemet??
kabeldeigen Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Tror du skal søke her inne på forumet, står mye om det der her inne
kuanov Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 Ja, har prøvd... Var slik jeg fant ut hvordan resette cab'en Og det fungerte....var bare det at jeg tabbet meg, og ikke satte motoren til taket skikkelig i lås...og derfor måtte gjennomføre prosessen igjen, og da virket ikke cab-lokket (men taket fungerer) Resatte gjentatte ganger, og er redd for at det er spenning mellom drevet på el.motoren og cab-lokket, og det er grunnet til at jeg ikke får løst ut motoren.. Ser det er samme type motor som el.vinduene, og av erfaring så vet jeg at de er utrolig sterke... Får vente på dagslyset på årets siste dag, og finne frem diverse verktøy, og skru løs motoren....
kuanov Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Skrevet Desember 31, 2006 JAAAAAAA, jeg klarte å fikse cab'en Fikk til slutt løst ut el.motoren til cab-lokket...måtte demontere festebraketten og wire og stag... Men som tips, så er det i ettertiden nok å skrue løs 2 stk. umbrakoskruer. Da blir spennet minsket, og det er mulig å presse ut motoren med makt:) For å sette de 2 skruene inn igjen, så brukte jeg et skrujern til å presse motoren i rett posisjon igjen. For å resette så gjorde jeg som beskrevet her inne på forumet, men da var knappen for å kjøre taket på/opp, helt død Jeg gjorde det motsatte, hadde taket på, lukket også taket fast. (har har halvautomatisk) -Jeg hadde alle 4 vinduene nede. -Taket på, og låst. -Tenning av. - Hold knappen for tak på nede. (fremmover) -Tenning på, hold knappen fortsatt nede, til cab-lokket tiltrekkes(ca.10sek.) -Knappen kan nå slippes. -Tenning av etter 5 sekunder. Etter dette, så fungerte det hos meg Så nå har jeg brukt årets siste dag til å kjøre med taket både av og på VIKTIG: Se til at el.motorene er satt ordentlig på plass og er i lås! Jeg opplevde at motoren til taket falt ned, og dermed falt også taket ned med et smell... Så nå kan jeg bruke tiden min på å forberede rakettoppskytning om noen timer ØNSKER ALLE ET GODT NYTTÅR!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå