KIM320D Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Har nettopp kjøpt meg en rød 320 m-sport, vurderer og Lakkforsegle/teflon behandle bilen. Har hørt at K 2000 i bergen tar 5000 penga for og gjøre dette. Noen som har Gjort dette og kan si om dette er verd det eller ikke. Blir det bra og holder seg??? Skal være 5 års garanti på det!!! Ser det er link til Royalshine påSiden her. Noen som har erfaring med dem??
Innovation Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Da prøver vi her da Kim Vi lurer begge på dette med bruk av teflon for lakken pp bilen. Jeg har her jeg bor kun fått tilbudt Permashine og Tefcar. Om det er noe som har erfaringer med disse eller K2000 etc, så skrik ut
frode syra Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 fantastiske greier,men sølv bil er penest og bensin er og foretrekke
rams Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Flere kompiser har meget god erfaring med Ditec behandling av sine biler gjennom flere år! -og det er ikke tilfeldig at to av dem også har valgt å Ditec behandle de nye bilene som ble kjøpt i år
bab Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Har nettopp kjøpt meg en rød 320 m-sport, vurderer og Lakkforsegle/teflon behandle bilen. Har hørt at K 2000 i bergen tar 5000 penga for og gjøre dette. Noen som har Gjort dette og kan si om dette er verd det eller ikke. Blir det bra og holder seg??? Skal være 5 års garanti på det!!!Ser det er link til Royalshine påSiden her. Noen som har erfaring med dem?? du kan bruke en type som heter 3m,det er en mild rubbing,men etter det må du polere den med evt,3msin polish eller autoglym,eller du kan bruke megasuish,trur det skrives sånn,hehe,men det er mye drit av polerings midler,etter du har polert å rubba da,da kan du bruke lakkfårsegling,det skal bare strykes på med en fin klut,men all rubbing,polering må du bruke marskin på,itj nå biltema drit nei,ei regulerbar ei så du ikke brenner lakken,har tatt min bil med det der å,sinsykt bra resultat med de,
KIM320D Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Skrevet Desember 31, 2006 Takker for tipsa så langt.!! Hadde ikke planer om og gjøre det selv. Men det e jo kjekt og vite.
BoSJo Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Flere kompiser har meget god erfaring med Ditec Kan henge meg på den vogna der. Kjørte rundt 50-70.000 året for noen tid tilbake, var helt fantastisk med ditec........nesten bare å skylle over bilen med kallt van og den var helt ren og som ny. Dette var da i Danmark, så jeg lurer egentligt hvem som gjør dette, og gjør det bra i Oslo Lillestrøm området?
Quattrokiller Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Ligger en ditiec på Røa i Oslo ihvertfall. Behandlet en Caravelle jeg hadde som ny i 98 der, etterbehandlet etc som skal gjøres. Var lett å holde rein, men var ganske matt i lakken faktisk når jeg solgte den for et par år siden. Var metallic. Har ikke gjort det på min nye, bruker god gammeldags voks. Vet ikke hvor heldig det er med midler som reagerer kjemisk med lakken, kanskje naturvoks som legger seg som en hinne utenpå er mer skånsomt allikevel.
BoSJo Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 men var ganske matt i lakken faktisk når jeg solgte den for et par år siden. Var metallic. Hmmmm, det hørtes ikke så bra ut. Kan ikke sige at de biler som fik Ditec behandling (Var vel 5-6 stykker) blei matte dengang. Vi kjørte dem vel i 3 år og var storfornøjd......bilene var jo for store til vaskehal så det var deilig å slippe og gnubbe så hardt. De bilene mener jeg ikke hadde metallic lak (MB Sprinter) men det er en del år siden, så husker ikke helt. Hva måtte du betale for det Quattrokiller?
Quattrokiller Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Tror det var 4000 for første behandling, men det var årskiftet 97-98. Det var en caravelle, så er mye lakk på den! Etterbehandlingne kostet ca 2000. Hadde den i 7 år, så det er kansje forklaringen, og så var det relativt nytt med vannløselig lakk på de modellene, så var ikke så holdbare. Måtte omlakkere fronten etter noen år for etter noen år med steinsprang så det ut som noen hadde skutt bilen med hagle, sprakk jo så lett den lakken.
Innovation Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Ligger en ditiec på Røa i Oslo ihvertfall. Behandlet en Caravelle jeg hadde som ny i 98 der, etterbehandlet etc som skal gjøres. Var lett å holde rein, men var ganske matt i lakken faktisk når jeg solgte den for et par år siden. Var metallic. Har ikke gjort det på min nye, bruker god gammeldags voks. Vet ikke hvor heldig det er med midler som reagerer kjemisk med lakken, kanskje naturvoks som legger seg som en hinne utenpå er mer skånsomt allikevel. Høres rasjonelt ut. Tror du kansje det kan være en idé å teste en voks fra f.eks Swissol før jeg spanderer på bilen en teflonbehandling? Har ellers brukt Autoglym i mange år, men kunne tenke meg å prøve noe nytt
Quattrokiller Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Høres rasjonelt ut. Tror du kansje det kan være en idé å teste en voks fra f.eks Swissol før jeg spanderer på bilen en teflonbehandling? Har ellers brukt Autoglym i mange år, men kunne tenke meg å prøve noe nytt Er jo litt gøy når våren kommer å åpne en boksøl eller to, skru opp stereoen og bare få hele bilen blank og fin igjen. Samtidig får jo jo grei oversikt over vinterens herjinger med lakken.
Innovation Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Høres rasjonelt ut. Tror du kansje det kan være en idé å teste en voks fra f.eks Swissol før jeg spanderer på bilen en teflonbehandling? Har ellers brukt Autoglym i mange år, men kunne tenke meg å prøve noe nytt Er jo litt gøy når våren kommer å åpne en boksøl eller to, skru opp stereoen og bare få hele bilen blank og fin igjen. Samtidig får jo jo grei oversikt over vinterens herjinger med lakken. JA, det er sant. Vårpussen på bilen er virkelig rekreasjon for meg Fikk nettopp vite at via en kollega av min far, kan jeg teflonbehandlet bilen for 1800,-. Lurer kanskje på om jeg skal slå til da.... eller?
bjalle Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Begynner den å bli slitt er det lønnsomt å la en proff behandle den for å holde verdien på bilen lenger.Jeg selv tar en grundig polering på våren pluss vanlig polering hver andre måned året rundt.Resultatet er strøken bil hele året og bedre pris når jeg skal selge,så det lønner seg å overdrive.
fatboy Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 bruk 3m hvis den er litt slitt i lakken for og få fargen tilbake, og er den veldig slitt i lakken bruk 03b, og bruk hardvoks fra autoglym etterpå, enkelt og greit men la noen med peil gjøre det for deg, er fort gjort og svi lakken, og vertfall med 03b'en. både 03b og 3m må du bruke sjikkelig maskin på, men hardvoksen bruker du bare polerklut og smører på, og polerklut for og dra av og så går man over med mikrofiberklut etterpå for og få med alt støv å drit=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå