Raver^ Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Har en E36 325i.. Av og til hopper tomgangen omtrent 1000 o/min, og når den gjør dette får den et enormt bensinforbruk uten sidestykke.. På langkjøring ligger den på rundt 2l på mila, og småkjøring mellom 3 og 3,5 l/mila.. Men plutselig kan dette ordne seg med at tomgangen stabiliserer seg og bensinforbruket blir normalt igjen.. Det er helt tilfeldig når dette skjer.. Noen som har noen forslag om hva dette kan være??
primal Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Raver^ skrev: Har en E36 325i.. Av og til hopper tomgangen omtrent 1000 o/min, og når den gjør dette får den et enormt bensinforbruk uten sidestykke.. På langkjøring ligger den på rundt 2l på mila, og småkjøring mellom 3 og 3,5 l/mila.. Men plutselig kan dette ordne seg med at tomgangen stabiliserer seg og bensinforbruket blir normalt igjen.. Det er helt tilfeldig når dette skjer.. Noen som har noen forslag om hva dette kan være?? har akkurat samme problemet med min bortsett fra att min er sann hele tiden.. og jg har bare 328is, diagnosen viste feil på lm måleren og dms styreenheten(hjernen til motorstyringa).
Raver^ Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 Har selv en liten følelse av at det kan være LMM som kan være gåen.. Har kjørt cone-filter en stund og jeg har hørt at det kan ødlegge LMM.. Har prøvd alt annet, sjekket for falskluft, satt på Oilcatch-tank, renset tomgangsregulatoren osv.. Men hvis LMM er gåen skal en kunne bare dra ut stikket på den og bilen skal gå over i en slags "nødmodus", men det fungerte ikke på min iallfall, ble ikke no bedre av den grunn.. Men får bare prøve å bytte LMM og se..
kabeldeigen Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Kan jo være lamdasonden som tuller seg
kokfesk Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Kan høres litt ut som lamdaen ja....hadde samme problemet med min og det ble borte da jeg byttet denne.
///MoePower Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Høres ut som lambdasonden, tror ikke LMM`en skal komme å gå sånn som det der sålenge det ikke er dårlig kontakt ett sted/noe løse ledninger.
Raver^ Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Skrevet Desember 31, 2006 Takker for svar.. Prøvde å koble ut lambdaen idag, og det ser ut til å bedre seg.. Så kjører bare uten lambda, på disse motorene har visst egentli ikke lambda'en så veldig stor funksjon..
Frode H. Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Jeg hadde omtrent samme symptomene på min 318ti og den ble helt fin etter å ha byttet lambdasonde. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=375520#375520
Sigbjørn Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Jeg også har det samme problemet på min, skiftet lambdaen 2 ganger nå siden jeg kjøpte den, er bra noen mnd etter jeg har skiftet men så kommer denne fjuskingen tilbake. Bare av å til denne fjuskingen kommer, veldig irriterende
Raver^ Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Skrevet Januar 1, 2007 Se om det bedrer seg når du bare kobler utav lambda'en.. Hvis du har M50 motoren så har ikke denne no vesentlig funskjon som er nødvendig for bilen.. Er denne koblet utav kjører den på et standardprogram som er helt greit..
ReiRud Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 det høres ut som det er LMM eller lambda....prøv å ta av kontakten på LMM når den oppfører seg sånn...enkel måte å sjekk om den er med eller ikke...
esben86 Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 lambdasonden har jo en oppgave på m50 motorene og det er å bevare catalysatorene. kjører du uten lambda så blir catalysatorene ødelakte etter en stund. men tror heller på at det er gass-spjeldsensoren som er gåen. hadde samme problemet med min å da var det gass-spjeldsensoren som var gåen. koster 700kr
Raver^ Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Skrevet Januar 1, 2007 esben86 skrev: lambdasonden har jo en oppgave på m50 motorene og det er å bevare catalysatorene. kjører du uten lambda så blir catalysatorene ødelakte etter en stund. men tror heller på at det er gass-spjeldsensoren som er gåen. hadde samme problemet med min å da var det gass-spjeldsensoren som var gåen. koster 700kr Ja det er klart det, men kjenner flere som kjører uten lambda og katalysatoren(ene) fungerer helt fint fremdeles.. Så det spørs hvor mange ganger det lønner seg å kjøpe ny lambda..
Sigbjørn Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Da skal jeg prøve å koble den ut, for jeg har ikke katalysator så da er det vel ikke noe skadelig å koble den ut...
Raver^ Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 Sigbjørn skrev: Da skal jeg prøve å koble den ut, for jeg har ikke katalysator så da er det vel ikke noe skadelig å koble den ut... Niks, er ikke det.. Lykke til;)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå