Gå til innhold

E30 325 starter ikke (et par ting utelukket)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk ut i dag tidlig og startet bilen, den startet enkelt som vanlig. kjørte den opp på gårdsplassen hvor den sto å gikk 20 minutter. Stoppet bilen, men etter 15 minutter igjen gikk jeg ut å startet den for å få den varm. etter ca 25minutter hadde den stoppet og var tom for strøm. (Varmeanlegget sto på fullt) Fikk på startkabler, starteren går nå rundt, men bilen vil ikke starte.

Mistenker bensinpumpe eller en el annen sikring, men gidder ikke ut i kulda i kveld, og lurte på om noen har noen enkle tips?

Bortsett fra det, ha en strålende kveld, og ha et GODT NYTT ÅR :D

Skrevet

Biler skal ikke stå å svive på tomgang over lengre tid da :wink: Dårligere smøretrykk mens motoren står å sviver på tomgang (gjelder nok sikkert ikke alle biler, men M20B25 bør nå ihvertfall ikke stå for lenge er ihvertfall min erfaring med min som synker ned i 450-500 omdr på tomgang når den er varm), men tror ikke dette har stoppet den.

Det enkleste er vel å røske opp baksetet, og høre om du hører en kort surring fra bensinpumpa når du setter på tenningen.

Skrevet

hadde samme problem med en 325 jeg hadde en gang. Bilen gikk som en klokke kvelden før, men morgenen etter nektet den å starte. Det viste seg å være de giverene på kassa som hadde tatt kvelden.

Skrevet

Merkelig at noe bare skal slutte å funke sånn når bilen står stille :? og litt kjipt når bilen står 7mil hjemmefra....

Sjekke litt

på det i morgen....

Skrevet

Har samme problemet med min e36 320i.. var ute å kjørte med bilen.. så sto den i ro i 2 timer.. så ville den ikke starte.. jeg kunne bare kakke litt på bensinpumpa så hørte jeg at den sprutet inn bensin når jeg skrudde på tenninga. men nå virker det ikke heller. skal skifte pumpa imorgen!

Skrevet
Biler skal ikke stå å svive på tomgang over lengre tid da :wink: Dårligere smøretrykk mens motoren står å sviver på tomgang (gjelder nok sikkert ikke alle biler, men M20B25 bør nå ihvertfall ikke stå for lenge er ihvertfall min erfaring med min som synker ned i 450-500 omdr på tomgang når den er varm), men tror ikke dette har stoppet den.

Det enkleste er vel å røske opp baksetet, og høre om du hører en kort surring fra bensinpumpa når du setter på tenningen.

Er det en pumpe der da? Er det ikke bare flotøren som ligger der? Selve pumpa ligger ute til venstre for bensintanken, visst ikke det er flere pumper da..

Skrevet

pumpen ligger ikke i tanken nei. men på venstre side, rett forran bakhjulet. og den begynner ikke å gå før du kjinner motoren.. den går når du vrir tenning på 2literen.. sjekk følerene på kassen.. koster "bare" i underkant av 700kr stk på schmiedman..

Skrevet

Noen E30er har kun pumpe i tanken, men andre har både mate- og hovedpumpe - som min. Jeg har aldri blitt klok på hvilke E30er som har det og ikke. Virker helt random for meg.

Til trådstarter:

Går starteren rundt?

Sjekk plugger for soting/bensinvåte.

Pumper bensinpumpa?

Bensinfilter?

Fordelerlokk?

Falskluft i innsug?

Evt lån deg en annen ECU og prøv å starte.

Skrevet

Takker for alle tips.. skal reise bort til bilen i morgen kveld å sjekke litt.. bare så vanskelig når man ikke har alt av utstyr tilgjengelig der... får håpe det ikke er noe altfor galt.. hadde samme på E36en min, og der var det bare en sikring... er jo lov å håpe.... :)

Skrevet

Da har jeg sjekket litt på bilen.

- Sjekket alle sikringer

- Prøvde med startgass (første jeg gjorde før jeg gadd noe annet

- Sjekket alle plugger, et par av disse var ganske fuktige, tørket av alle og satt i igjen. sjekket at det var gnist (gjorde dette mot et punkt frempå motoren, men da bør det vel være gnist når jeg setter de i motoren igjen.

-Sjekket bensintilførsel, og det funket da fint.

Noen som har andre tips da? Evt som tidligere nevnt her, givere til girkassa? Hvor sitter disse? Hvordan ser de ut?

Skrevet

Noen som har andre tips da? Evt som tidligere nevnt her, givere til girkassa? Hvor sitter disse? Hvordan ser de ut?

de ligger rett under starteren på venstre side. du kommer lettest til de underfra. enkle å se

Skrevet

men hvordan kan de bare slutte å funke sånn? Og hvordan kan de gjøre at bilen ikke starter når den har bensin, gnist og luft? :) Bare greit å vite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...