Ronny M Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Jeg ser at Koed har korte dempere fra FK-Automotive som koster halvparten av Bilstein Sprint. Link. FK AKX er som orginaldemperen bare kortere,... og FK HI-TEC er vel sportutgaven som er litt stivere, hvis jeg ikke tar helt feil... Noen som har erfaring, eller vet noe om disse demperne?
thorbis Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 ville kjøpt bilstein jg. hvorfor gå for det billigste hver gang. jg handla meg bilsten sprint og er kjempefornøyd. blien blir stiv og fin men fortsatt kjørbar. mvh thorbis
Ronny M Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Skrevet Januar 1, 2007 Greit nok å kjøpe det som er dyrt og bra, men må se litt på behovet også. Hvorfor betale dobbelt så mye hvis man ikke trenger det? Dette er jo tyskproduserte dempere som ikke akkurat er nede på biltema nivå heller da, så jeg tenkte kanskje det var et greit alternativ til Bilstein hvis man ikke har planer om å herje rundt på en bane, men bare luske rundt på dårlige norske veier. Inbiller meg at Bilstein blir litt for hard og ukomfortabel...
thorbis Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 joa er sant d. har ikke prøvd fk sjøl, men har ett par kompiser som kjører med detta på bane og dem suns d funker helt greit.
-fek- Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Personleg så har eg ikkje noko tru på FK. Har såtrte på med bil md FK coilovere, og det var vertfall alt for hardt og stivt!. Men senkedemparane er sikkert greie dei, men trur du vil få bedre køyreegenskaper og kvalitet med Bilstein! Har bilstein sprint sjølv, og dei er vertfall ikkje for stive og ukomfortable, er faktisk heilt perfekt!
Tech9 Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Jeg har kjørt to biler med FK coilovere (E30 325i cab og E36 M3), og syntes det fungerte helt fint. Bilene var stive, men ikke ubehagelig stive. Kjørte tildels på dårlige veier også. Jeg ble positivt overrasket, og syntes bilene oppførte seg bedre enn min E34, med original M-Tech (er vel Bilstein det?). Inviterte mer til litt sportslig kjøring, for å si det slik. Nå er det mulig at mine dempere begynner å bli litt gamle, men de er nok ikke dårlige fordi.
John H Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Har ikke prøvt akkurat de demperene der selv, men har kjørt med coiloverene til FK på 2 biler og det har funket kanonfint! Gode stive dempere, man kjøper vel ikke sporstdempere og tror det blir mykere!?
R Andersen Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Jeg har ingen erfaringer med dem, men tror du får mye for pengene. Jeg vil selvsagt anbefale Bilstein, H&R og Eibach, men som du sier, så spørs det om det er verdt det dobbelte hvis du "bare" skal senke bilen.. Jeg har faktisk vært fristet til å prøve ett sett med FK coilovers for å teste hvor bra/dårlige de er, men det har dessverre ikke blitt noe av det enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå