Rogern Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 driver å skrur på en 89-mod 325i som d er montert grenrør på og lamdasonen er ikke koblet på. (grenrøret er sikkert kjøpt til en uten) har d ingen betydning? bilen rykker og jokker på lavt turtall når motoren er kald. når den er varm er prob borte. er d en sammenheng? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Kan ha en sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 jeg trur også jeg mangler lambda pga grenrør. Er det bare å kjøpe lambdasone og slenge opp? er 86mod i mitt tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 lambdaen kobles på under batterikassen. på min gamle 86-mod 325i var d ikke lambda. må sikkert av med grenrøret og borre på hull å sveise den på da. huf å huff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrossi46 Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 eg manglet på min.. monterte en ny.. einaste forsjellen var at den rykket litt mindre på lvat turtall.. lrs merket eg ingen forsjell.. mn har billi på biltema.. å funker jo grett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CSM Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Lambda Sond'en er der i hovedsak for å beskytte katalysatoren mot uforbrent bensin/bensindamp. Er Lambda'n kaputt tar det ikke lang tid før katalysatoren er kaputt. Den føler på oksygenet i eksosen eksostemp for å hjelpe ECU'n til å gi riktig mengde bensin slik at forbrenningen blir komplett/ren. Og hjelper miljøet med det samme. Slik sett kan det ha en viss (men ikke særlig stor) betydning for tomgang når bilen er kald. Så bortsett fra å beskytte kat'en har'n ingen stor oppgave i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2007 er ikke kat på bilen så da er d sikkert no annet som forårsaker dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå