morrist Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Har akkuratt kjøpt meg ny bil, 520d, 2000 modell, touring, kjørt ca 110000... Hva vil være "godkjent" pris på forsikring på denne? spriker mellom 13.000 i gjensidige, til over 25.000 i sparebank1. Er 22, ikke opparbeidet bonus i mitt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen///M Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 er det bare ansvar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrist Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 Tenkte full kasko, uten leiebil.. ca 8000 i egen andel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen///M Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 tror ikke 13k er så mye for full kasko viss du ikke har noe bonus, men var en del i egenandel då, men du har jo ikke planer om å krasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvis du er fagorganisert i ett av LO-forbundene så har jo Sparebank 1 en egen avtale for dem gjennom LO-favør.Men de har ikke lov til å spørre deg om dette,du må isåfall si det selv...Vet det er mange som ikke er klar over dette tilbudet selv om de er organisert...De har også en løsning med kjappere bonus...Hvorfor jeg ikke har dette men gjensidige vet jeg ikke...Bytte før 19 jan kanskje MVH JoeNasty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Gjensidige har også slike avtaler med div. forbund. Du kan også tegne et par billige forsikringer utenom, så får du helkunderabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet Januar 3, 2007 Share Skrevet Januar 3, 2007 Hei! Jeg har jobbet lenge i forsikringsbransjen (jobber ikke i Gjensidige om det skulle være tvil) Uten bonus så er det ikke mye penger i grunnen. Du vil mest sannsynlig ikke bruke kaskoforsikringen om skaden er under 15.000 kr pga innvirkningene dette har på bonusen du opparbeider deg og med hensyn til prisøkningen du får som følge av skade. Anbefaler at du hever egenandelen ytterligere til 10-15.000 kr. Er du Naf medlem i Gjensidige får du også 4000 i nedsatt egenandel ved skade (kasko forsikring). Den største "tabben" mannen i gata gjør når det gjelder bilforsikring er at man er så opptatt av at egenandelen skal være lav. Riktignok må man vurdere sin "smertegrense", da man tar trosalt en egenrisko ved å forhøye egenandelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrist Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2007 Har nå skrivd forsikring til rett under 10.000 hos gjensidige. Det med rabatt fra bondelaget. Genialt skremmende med over 15.000 i prisforskjell fra best til verst! Takk for alle svar og innspill forøvrig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 har du sjekket storebrand? jeg fikk ganske godt tilbud derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå