T Y racing Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 har tenkt til å montere turbo på m3`n min(e 36 3.0) -hva gjør jeg med lmm? fungerer det med orginal? -styreenhet,finnes det noen som kan mappe eller skaffe chip? noe annet jeg bør tenke på? vet jeg ikke kan lade mer enn 0.5 på standard komp holder topp pakn? får man tak i en litt tykkere topp pakning sånn at komp blir litt mindre? alle tips mottas med takk
R Andersen Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Det står masse om dette på www.pure-pf.com! Søk og les.
Iver Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Mappa chip kan du kjope av meg.... med den kan du lade 0,4bar. 2000kr Anbefaler deg nye stempler og MLS toppakning. Holder ikke i lengden med den kompresjonen... Du har allerede 10,8 vettu... F[ komp ned mot 9 da kan du lade 1 bar...
Iver Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 MLS pakning 3mm koster 3000kr ca i sverige... Da blir komp ca 9.
T Y racing Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Det står masse om dette på www.pure-pf.com!Søk og les. er bruker der også,men enklere å få forklart alt på norsk,sånn at det ikke blir noen missforståelser..
T Y racing Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Mappa chip kan du kjope av meg....med den kan du lade 0,4bar. 2000kr Anbefaler deg nye stempler og MLS toppakning. Holder ikke i lengden med den kompresjonen... Du har allerede 10,8 vettu... F[ komp ned mot 9 da kan du lade 1 bar... får kjøre til det raser,og eventuellt bygge nytt ,men hva gjorde du med grenrør? de har på ppf.. men var det det du brukte? hva gjorde du med luftmengde måler?
Ole-Magne Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 her kan du se prosjekt tråden til IVER på sin M3: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... sc&start=0 går litt sakte med bygginga din nå iver mye fyll i Tromsø istede? hehe
Iver Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Mappa chip kan du kjope av meg....med den kan du lade 0,4bar. 2000kr Anbefaler deg nye stempler og MLS toppakning. Holder ikke i lengden med den kompresjonen... Du har allerede 10,8 vettu... F[ komp ned mot 9 da kan du lade 1 bar... får kjøre til det raser,og eventuellt bygge nytt ,men hva gjorde du med grenrør? de har på ppf.. men var det det du brukte? hva gjorde du med luftmengde måler? http://rnb.ownit.nu Där finns det lite bilder, då www.rnb-racing.com har gått ner. Något fel på serverhotellet. Med 3mm packning får du 9,6:1 i kompression. Packningen tillverkas i massa tunna lager stål blandat med något Victor&Reinz ämne. Tillverkas av samma folk som gör 4-cyl packningar till vissa WRC bilar nere i södra Europa. Packningarna ska hålla massor, har tyvärr inte hunnit prova jättemycket på s50 motorer. 1 st 3.2mm med 0.4 bar har funkat i 6 månader nu utan läckage eller dylikt. 1 st 2.8mm plus lågkompskolvar och ägaren kör med bilen varje dag till och från jobb med 13-14 psi( ca 1bar). Har även provat 1.8 bar en gång när WG inte räckte till och utan att packningen gick isönder. Limmet har en kundbil som provar packningen med 3mm och ska ladda 0.9 bar med etanol. Lite trixigt med m-motorer och förhållandevis högt ladd när man har fortfarande hög komp, men Limmet vet nog vad han gör Smile Kan posta lite mera detaljerade bilder på hur packningen ser ut lite senare. Packningarna kan göras till vilken bilmodell man vill och till vilket borr man vill. Bäckis och ärtan--> lite reklam blev det visst jag vet men vafan Wink *hoppas det är ok* Packning kan du handla genom att maila Rafko@hotmail.com. Rafko@rnb-racing.com har krashat för någon vecka sen. Har testa grenror oppe og nede, mange kj;rer med det nede. Valget har fallt paa nede hos meg. LMM kan du ha original hvis du skal ha mappa chip, men st;rre dyser maa paa. orig komp med 0,4 bar ladetrykk.... 465cc dyser = 5-5,5bars bensintrykk ellers blir det tenningsbank pa turtall _
Iver Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 her kan du se prosjekt tråden til IVER på sin M3:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... sc&start=0 går litt sakte med bygginga din nå iver mye fyll i Tromsø istede? hehe Ja ble en hard feiring, hehe... sakte e bare fornavnet, ska ta tak i meg selv, naar e blir fedig paa jobben
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now