Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! lurte på om det var noen her inne som har erfaring fra ombygging av vanlig e36 3-serie til m3?, har seg sånn at eg har fått en veldig god deal på en m3 delebil så lurte derfor på hva som må til for å få det godkjent? delebilen er så og si komplett.motor, drivverk, ecu, el-nett til hele bilen, bak og forstilling komplett med bremser, traverser, display. er det noen forskjeller mellom ombygging fra 318 og 320 med tanke på motorfester på rekke 4`en? , store cassieforskjeller mellom m3 og vanlig 3-serie? eventuellt ombygging til cabriolet.! hadde satt stor pris på noen gode svar da jeg ikke har vært noe serlig borti bmw tidligere.

Skrevet

noe jeg vet er iallefall at en 318-til m3 så må kaosseriet forsterkes, eller burde jo det meste være bolt on vil jeg tro! men å bygge en sedan\coupe om te cab tror jeg ikke er noe å satse på :P

bare å søke litt på forumet finner nok noen ting du lurer på da! vis ikke bare spørr!

velkommen til Bimmers iallefall!

Skrevet
noe jeg vet er iallefall at en 318-til m3 så må kaosseriet forsterkes, eller burde jo det meste være bolt on vil jeg tro! men å bygge en sedan\coupe om te cab tror jeg ikke er noe å satse på :P

bare å søke litt på forumet finner nok noen ting du lurer på da! vis ikke bare spørr!

velkommen til Bimmers iallefall!

den er god. takk for det. mente forresten ikke å kappe av taket på en sedan eller kupe, men å putte det nedi en cabriolet! :lol:

Skrevet
noe jeg vet er iallefall at en 318-til m3 så må kaosseriet forsterkes

Heelt sikker på dette? Har hørt at alle karosseriene er like utenom 3,2literen, som har noe forsterkning i feste til bakstilling. Gjelder dette både coupe, sedan og cab?

Noen som vet dette 100% sikkert?

Skrevet
noe jeg vet er iallefall at en 318-til m3 så må kaosseriet forsterkes

Heelt sikker på dette? Har hørt at alle karosseriene er like utenom 3,2literen, som har noe forsterkning i feste til bakstilling. Gjelder dette både coupe, sedan og cab?

Noen som vet dette 100% sikkert?

Dette er feil!! Karrossriet til en 316 er helt identisk med M3 karrosseriet.

Det beste er at du kontakter biltilsynet får å plombere donorbilen (M3`n)

Å godkjenne denne type ombygging er ikke problem, men vær oppmerksom på vekt reglene...

Det oppgitte tillatte total vekta i vognkortet på ombyggings-bilen blir trukket ifra egenvekta på ombyggingsbilen når den har alle M3 delene. Det skal da bli - (feks 250) som blir regnet ut hvor mange personer bilen blir reg for...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...